brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Gestart door THX-UltraII, juli 14, 2015, 08:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Ik heb een Denon X7200 waarvan ik voor mijn front speakers een aparte 2-kanaals eindversterker gebruik. Het probleem is dat ik last heb van gigantisch veel storing op de kanalen. Het is niet zomaar wat storing maar echt een hoop gezoem en gekraak. Ik hoor zelfs mijn muisklikken en toetsaanslagen van mijn computer op de kanalen. Er zijn helaas alleen RCA out op de Denon voorversterker dus XLR aansluiten is geen mogelijkheid. Ik heb al 3 verschillende 2-kanaals eindversterkers geprobeerd en bij alle 3 is het probleem hetzelfde dus het ligt niet aan de eindversterker. Ik heb gezien dat de Denon X7200 een GRD aansluiting heeft. Kan ik hier misschien iets mee? Hoe kan ik dit anders oplossen?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

smaragd

Je computer heeft vermoedelijk een slechte aarding (groundloop) en geeft de storing door via de RCA kabels...  Ik vermoed dat je ook de analoge uitgang van de pc rechterstreeks op de versterker aansluit?  Een USB audio converter of externe geluidskaart zou de aarding lus omzeilen en de brom kunnen vermijden...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz SR7005, Teac DV15, Oppo BDP-83, B&W 802 series 2 custom-built internal xover, B&W HTM, Polk Audio LS-FX, Yamaha YST-SW300

THX-UltraII

Kan het er niks mee te maken hebben dat de Denon (volgens mij?) niet geaard is?:

Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

smaragd

#3
Dat is zeker en vast een bijdrager tot het brom probleem...  Ik heb zowieso een extra kabel van de aarding van de versterker naar een aardingspunt van het stroomnet. Dat kan je eenvoudig door een nieuwe stekker met aardingspunt op de bijgeleverde stroomdraad te zetten en daarop die extra kabel mee aan te sluiten. Ikzelf gebruik een power conditioner met aarding en op het chassis van die conditioner sluit ik een aardingsdraad tussen de versterker en conditioner.
Op dezelfde manier kan je dan ook je Pc aarden op versterker of op de power conditioner...

Alle toestellen in het circuit zouden dus moeten geaard  zijn om mogelijke brom te vermijden,  dus ook de eind-versterker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz SR7005, Teac DV15, Oppo BDP-83, B&W 802 series 2 custom-built internal xover, B&W HTM, Polk Audio LS-FX, Yamaha YST-SW300