PM-7000 versterker, afstandsbediening?

Gestart door darrylq, juli 03, 2015, 21:47:29

Vorige topic - Volgende topic

darrylq

Dag heren,

ik geniet bijna elke dag met volle teugen van mijn PM-7000 versterker, alleen mis ik hier een afstandsbediening van (helaas nooit gehad ook), na wat te googlen heb ik zo te zien de RC8000PM nodig.

helaas is dat geloof ik zoeken naar een speld in een hooiberg, dus overweeg ik het wel om eventueel voor een universele afstandsbediening te gaan, nu weet ik alleen niet of dat uberhaupt wel mogelijk is? en zo ja, welk type/merk etc.? en hoe te programeren eventueel?

alvast bedankt voor het mee denken,

groet, Darryl  hello

sjoek

Logitech harmony one zou wel moeten werken als het goed is. Instellen is een kwestie van programma downloaden op pc en ab aansluiten en alles wijst zich vanzelf.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

darrylq

Oke, dankje voor de tip..maar is er geen goedkoper alternatief?  Vind die logitech wel erg duur namelijk (wel een hele vette afstandsbediening dat wel)

sjoek

Die zullen er vast zijn maar van deze weet ik dat hij echt heel goed is en lekker werkt. Omdat ik hem zelf ook gebruik.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Hififreak

Bij de kringloopwinkel een Philips afstandsbediening scoren.  Kost niet veel.

DansaN

Een programmeerbare remote van Marantz is wellicht ook een optie.
Ik heb zelf echter geen idee welke versies geschikt zouden zijn en wat ze kosten.

jowa

Logitech Harmony doet het ook prima

Sent from my iPhone using Tapatalk

Peter Kudelstaart

Ik heb een ideetje, waarvan ik niet weet of het werkt. Ik heb namelijk wat nieuwere apparatuur en ken de PM7000 niet. Werkt de afstandsbediening van een bijpassende cd speler misschien ook op jouw versterker? Dat doet het op mijn nieuwere apparatuur namelijk wel. Misschien dat een PM7000 bezitter op dit forum je dit kan vertellen. Of ga online op zoek naar de gebruiksaanwijzing van een cd speler uit dezelfde range. Als dat zo is dan kan je op zoek naar een cd speler op Marktplaats. CD spelers zijn niet meer zo populair en kan je vaak voor een prikkie, inclusief ab kopen. Het is zelfs niet uitgesloten dat de ab van een nieuwer model ook op jouw versterker werkt.

Groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

xander32

Voor tuseen de vier en vijf tientjes heb je een, al eerder genoemde, Logitech Harmony One op MP ...
Super fijn ding.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op juli 05, 2015, 08:29:56
Voor tuseen de vier en vijf tientjes heb je een, al eerder genoemde, Logitech Harmony One op MP ...
Super fijn ding.
Dat laatste klopt als een zwerende vinger. Maar dat geldt alleen zolang Logitech de Harmony One ondersteunt; er is sprake van dat Logitech de ondersteuning op termijn gaat beëindigen, zoals ze dat doet met al haar online sevices, al doen ze daar tamelijk onduidelijk over.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Maar de ts. is iig. geholpen met z'n PM 7000 :wink:.

Citaat van: Cornelis1921 op juli 06, 2015, 04:58:19
Dat laatste klopt als een zwerende vinger. Maar dat geldt alleen zolang Logitech de Harmony One ondersteunt; er is sprake van dat Logitech de ondersteuning op termijn gaat beëindigen, zoals ze dat doet met al haar online sevices, al doen ze daar tamelijk onduidelijk over.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *