De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Matt

Citaat van: Kamidioblitz op juli 01, 2017, 16:46:15
Wat voor Dac zit je aan te denken? Ik heb ook de node 2 in gebruik hier en heb heel lang zitten denken aan de Rega Dac R. Alleen nu even andere prioriteiten. Vind het wel makkelijk zo met alleen de node 2 en de versterker. Scheelt weer een schakel in de keten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb nog niet echt kunnen vergelijken, de Chord 2qute is de enige die ik al heb kunnen testen.
En die bevalt me wel. Voor dat geld wil ik wel eerst eens vergelijken met enkele concurrenten ...

Vind de node2 ook een gemak, afgelopen week doorgebracht zonder internet door een defecte modem. Dan valt het wel op hoeveel ik er gebruik van maak :D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op juli 04, 2017, 19:20:35
Vind de node2 ook een gemak, afgelopen week doorgebracht zonder internet door een defecte modem. Dan valt het wel op hoeveel ik er gebruik van maak :D

Zo is dat....past uitstekend bij mijn luie levensstijl en "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan" overtuiging  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 04, 2017, 20:34:37
Zo is dat....past uitstekend bij mijn luie levensstijl en "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan" overtuiging  :wink:

Mwah, ik doe graag moeilijk. Zie het soms als een soort van uitdaging  :-D
vandaar dat ik nog steeds een platendraaier en cd speler wil  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Kamidioblitz

Citaat van: Matt op juli 04, 2017, 21:04:56
Mwah, ik doe graag moeilijk. Zie het soms als een soort van uitdaging  :-D
vandaar dat ik nog steeds een platendraaier en cd speler wil  :yes:
Ik vind de combi Node 2 met RP6 top. Cd speler heb ik uit het meubel gehaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

xander32

Hier enkel nog streamen. In eerste instantie had ik nog de SA15 naast de SBT staan, maar die zette ik enkel in als externe dac, het loopwerk bleef stil staan. Onderwijl de SA15 vervangen door een NA11.

Streamen = hoogwaardige weergave + gebruiksgemak. Goed genoeg voor mij.

Matt

Begrijp ik volledig.
Van het gemak ben ik ook overtuigd, sinds de intrede van Spotify is de aankoop van albums hier sterk gedaald. Af en toe eens een cd of wat vinyl opleggen blijf ik wel gewoon leuk vinden.

Vinyl en cd blijven ook een leuk alternatief voor muziek die ik niet terugvind op Spotify.
Of gewoon vanwege nostalgische redenen, een lp en cd dat ik kocht na een concert of dergelijke,...
Naar de toekomst toe wil ik de vintage set hier voornamelijk voor gebruiken. Vooral de lp's. Cd's draai ik sowieso minimaal.

Streamen van de nas of pc gebeurt ook heel weinig. Gewoon omdat ik mijn bibliotheek eens op orde zou moeten zetten  :angel:

Naar de toekomst toe:
Rega: Node 2 + DAC.
Draaitafel valt hier weg. De cd speler mag momenteel wel blijven staan :D

Marantz 1090: draaitafel, weet nog niet welke, mss hou ik wel de Project en investeer ik in een element +
de tuner (zolang we het nog kunnen gebruiken :D ) + tape en eventueel later de cd speler,... Dat valt nog te zien.

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

erik62

Hoi.

Zoals reeds geschreven is met een ander element veel winst te halen. De laatste tijd erg veel geëxperimenteerd hiermee tot aan ortofon 2m black. Ik heb na veel vergelijken gekozen voor een adc psx 40 element. Dit is al een oud element want de fabriek adc bestaat niet meer. Deze klopte met gemak het ortofon 2m black van 700 euro.
Erg leuk om te vergelijken en de verschillen zijn ECHT groot.

Matt

Dag Erik,

Leuk om te vergelijkingen, koop je dan alles aan en dan testen maar?
Hoe vergelijk je de element? Even veranderen van element is toch enkele minuten sleutelen en afstellen, ik heb er geen ervaring mee in ieder geval.

Veel geld wil ik er niet aan uitgeven, denk max €250-300.
Met nog eens de aankoop voor een paar speakers ( + eventueel stands) en revisie van de 1090 zal ik mijn budget dan wel opgesoupeerd hebben voor de vintage set :D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Op zoek naar gemakkelijke ingrepen om de akoestiek te verbeteren, panelen, gordijnen,...
Ruimte bestaat uit tegels dat merendeels bedekt is met hoogpolig tapijt. Verder 1 baksteen muur, de andere zijn gyproc wanden. Hoog plafond dat verlaagd is.

Weinig meubels:
een houten tafel met houten bank, houten bureau en 2 simpele ikea fauteuils, verder nog wat planten
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Kamidioblitz

Ik heb sinds kort in de ht ruimte Akotherm d40 platen hangen waarvoor ik een frame heb gemaakt welke overspannen is met stof. Werkt erg goed. Hangen er nu 6 in een ruimte van 19m2, van 100x60 cm. Redelijk betaalbaar en leuk om te maken. Kleur stof stem je af op je interieur. Dit is puur absorptie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Matt

Citaat van: Kamidioblitz op juli 18, 2017, 14:24:30
Ik heb sinds kort in de ht ruimte Akotherm d40 platen hangen waarvoor ik een frame heb gemaakt welke overspannen is met stof. Werkt erg goed. Hangen er nu 6 in een ruimte van 19m2, van 100x60 cm. Redelijk betaalbaar en leuk om te maken. Kleur stof stem je af op je interieur. Dit is puur absorptie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Top, goede tip. Deze zouden idd goed van pas komen.
Maakt het veel uit waar ze hangen? Links heb ik meer plaats dan rechts ,rechts zou ik maar 1 paneel kunnen hangen.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Kamidioblitz

Ik heb mij laten vertellen dat het bij absorptie minder uit maakt dan bij difussie omdat het vooral gaat om het absorberen van het geluid. Desalniettemin heb ik de panelen gehangen op de eerste reflexiepunten aan de zijmuur en achter de luidspreker omdat ik geen ruimte had symmetrisch gezien omdat er ook nog een deur in zit.

Plaatje is ter illustratie.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Matt

top, daar ben ik ook weer wat mee. dank je
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op juli 21, 2017, 20:17:29
top, daar ben ik ook weer wat mee. dank je

Matt gaat straks heel het huis verbouwen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Een paneel hier en daar zou wel een leuk vakantie project zijn :D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."