Er is inderdaad wat teveel en te weinig, ik ben nog groen achter de oren dus ik kan het niet zo mooi als jullie verwoorden.
Ik mis voornamelijk balans... Zeker in het laag. Moet de contour op de 1300dc ver open draaien en vaak op harde volume's spelen wil ik echt genieten van de meeste muziek. Slechte opnames blijven inderdaad slecht zoals Zep aanhaalde. Zo heb ik al enkele platen langs de kant gezet die eventueel in verkoop gaan
Vooral het luider spelen zodat de muziek echt los komt vind ik niet prettig.
Om de speakers te vervangen had ik eigenlijk niet bij stilgestaan, maar ergens wil ik dat ook niet.
Ik heb echt een lange luistersessie gehouden bij Zep. Daar stelden ze mij niet teleur. Kan inderdaad aan de akoestiek liggen, maar dan had ik dat bij de b&w dm 580 ook wel gehad. En die speelden net zoals op de 1090 ook heel goed op de 1300dc.
Natuurlijk kan je die 2 speakers niet vergelijken met elkaar, daar de scm11 maar 1/3 van formaat is
Dus het liefste hou ik de scm11 (want ik wou kleinere speakers) en bouw ik de set daar rond...
Afstand van de speakers is dezelfde als naar de stoel, is allemaal net iets meer dan 2meter als ik mij niet vergis.
achterkant van de speakers staan 60cm van de muur, de linkse staat 75cm van de muur naast de speaker
de rechtse speaker heeft meer dan 2meter vrij langs de zijkant.
Stoel staat 80cm van de muur erachter.
Inderdaad harde materialen, bij de dm580 had ik voldoende laag. Daar mochten ze gerust iets afsnoepen.
Ga een tapijt van de zolder halen, niet het mooiste maar mss breekt het de ruimte
Mijn grootste heuvel is dat de 1300dc een beest is met een groot prijskaartje aan.
Die ik eventueel nog kan laten reviseren voor €300 of mss nog meer als er bepaalde zaken niet goed meer werken. Dan ben ik er nog niet zeker van of die goed zal matchen met de speakers.
En dan blijft het nog steeds een oude versterker die heel veel heeft gekost. Als die niet meer betaalbaar valt te repareren moet ik algelijk terug een versterker kopen in de prijsklasse >€1500
En is het ook niet zeker of de DAC en/of CD speler nog een goede combi is met de versterker in de plaats...
Ik ben wat te impulsief geweest met de aankoop van de 1300dc denk ik
Want ik vertrouw het voor geen haar, ter vergelijking voor de 1090 heb ik maar €175 betaald. Is makkelijk te vervangen bij defect. Maar bij de 1300dc betreft het een klein maandloon. Daar alleen al vind ik weinig rust.
Verder heb ik enkel vinyl als bron. Af en toe sluit ik mijn nieuwe macbook pro aan gewoon via de micro jack, die speelt mp3 320kb, flac, WAV en ALAC