Ik heb er xbmc (tegenwoordig Kodi) op staan en het is bij mij dus echt een mediaspeler geworden. Films, series en muziek op een harde schijf die direct op de raspberry is aangesloten. Je kan op xbmc nog wel wat apps downloaden, bijv. internetradio, maar daar doe ik niets mee. Wat wel erg handig is, is een app die zelf de ondertitelzoekt bij een gedownloade film!
Films gaan via HDMI rechtstreeks naar TV, die weer aangesloten is op mijn versterker, muziek via de Hifiberry naar de versterker.
Staat mij bij dat op de site van hifiberry een image staat die je op de sd-card van raspberry kan branden en dan is het alleen nog maar wat kabels aansluiten ( in theorie dan..)
Met een goede app op je tablet heb je alle muziek binnen handbereik. Rasp verbruikt bijna geen stroom en staat dus altijd aan, geen opstarttijd dus
Eén nadeel, zo'n losse printplaat met in mijn geval nog een open harde schif ziet er niet uit, maar daar heb ik nu eindelijk wat op gevonden, ik heb een defecte dvd-speler op marktplaats gekocht (DV4003) die perfect bij mijn versterker past qua uiterlijk, binnenwerk eruit gesloopt en vervangen door mijn raspberry met toebehoren. Ik heb er foto's van gemaakt, maar ik heb nog geen tijd gehad om die hier te plaatsen, maar dat gaat tot zeker gebeuren, ben best trots op het resultaat!