Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 01, 2015, 21:51:38
Welkom Matt, vintage Marantz en vinyl, dan kan je bij mij al niet meer stuk. Voor betreft nieuwe uitgaven, kan soms de opnamekwaliteit matig zijn. Bij mij uit zich dit vaak in te nadrukkelijk aanwezig laag. Wat dat betreft zouden de huidige soundengineers een voorbeeld kunnen nemen aan hun vakbroeders in de seventies. Die hadden hun zaken beter op orde.
Vriendelijke luistergroeten Roy.
Thx Roy!
Citaat van: WilliamB op juli 01, 2015, 22:14:12
Welkom op dit mooie forum Matt.
Toch wel een mooie SET hoor ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van je bestelde PM.
Misschien leuk om hier wat foto's te plaatsen, want daar zijn we hier gek op.
Veel luisterplezier
Foto's komen er zeker aan. Morgen verwacht ik eigenlijk de PM
Komt dus zeker in orde.
Zou dan graag nog eens verschillende opstellingen willen testen. Hoe en waar ik alles definitief zou plaatsen.
Momenteel staan de speakers op een dressoir, heb geen stands gekocht. Dat beperkt mij wel wat... €170 om ze mss te gebruiken vond ik wat veel
Kan het eigenlijk veel kwaad dat speakers en draaitafel op het zelfde meubel staan? Momenteel staan de speakers op de rand en de versterker / platendraaier in het midden. (Meubel is 230cm lang denk ik)
Citaat van: sjoek op juli 01, 2015, 22:40:25
wat betreft speakers is zelf luisteren uiteraard het beste. Verder is natuurlijk budget belangrijk.
Het elementje lijkt me geen hele slechte. En als het allemaal goed klinkt voor jou oren is het een hele goede.
Daar zou je natuurlijk ook mee kunnen experimenteren. Het schijnt dat je met een element ook nog wel eens een warmer of juist feller geluid kunt krijgen. Ik heb dit zelf echter nog nooit echt getest. Elke keer als ik een ander element "hoorde" was dit ook op een andere draaitafel of set dus dat is moeilijk vergelijken.
Ik ga nog even wachten hoe het klinkt met de nieuwe PM.
Nu zit er af en toe wel eens een kraakje in of wat ruis.
Het is zeker iets waar ik mij wil over inlezen. Dus ga de tip zeker onthouden.
Qua speakers zit ik naar de vloerstaanders te kijken. En dan is het toch al vlug €500/stuk.
Dat zal wel het maximum te besteden bedrag zijn. Is ook nog niet voor direct