Welke speakers bij PM-68

Gestart door Hendrikjan93, juni 23, 2015, 14:36:26

Vorige topic - Volgende topic

Hendrikjan93

Beste allen,

Ik ben opzoek naar geschikte speakers voor mijn PM-68. Deze versterker heb ik van mijn vader meegekregen voor op mijn kamer. Wij hebben nog een set Jamo boekenplank speakers liggen alleen zijn deze qua bass niet toereikend. De hoge tonen zijn wel kristalhelder. Nu had ik het er met een huisgenoot over dat ik zat te denken aan een set B&W DM 220's. Weet iemand van jullie of deze goed matchen met mijn versterker?
Ik wil niet te grote luidsprekers maar het hoeven niet per se boekenplank formaten te zijn. Ik sta ook open voor suggesties naar andere merken maar wil wel goed geluid ook onderin. Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

Marvin

Welkom,

Is een leuk lief klein subwoofertje geen optie?

Hendrikjan93

Heb ik ook over nagedacht... Weet alleen niet welke je dan zou moeten hebben en of dit qua kwaliteit net zo'n vol gevoel geeft als zuilspeakers en wat geschikte zouden kosten. Sorry dat ik alles vraag maar ben nog erg nieuw op dit gebied.

Marvin

Geeft niks hoor die vragen, daar is een forum voor.

Een subwoofer is speciaal ontworpen voor de extra lage tonen, die kan dat over het algemeen beter dan een gemiddelde zuil luidspreker. Fijn is het ook dat je hem kan afregelen ten opzichte van je ruimte en persoonljike voorkeur.

Wat voor bedrag had je in gedachten voor de luidsprekers?
Staat voldoende leuk spul op Marktplaats.

Marvin

http://link.marktplaats.nl/m940177393

Dit zou bijvoorbeeld al een hele forse stap zijn in combinatie met een boekenplank luidspreker.

Hendrikjan93

200E voor 2 speakers of in dit geval 1 sub. De Jamo speakers zijn trouwens Cornet 145... Zijn deze oke?

Marvin

Ik ken ze niet, over het algemeen zijn Jamo wel nette luidsprekers in die instap klasse.
Maar ze zijn zo goed als jij ze vind, als jij tevreden bent dan zijn ze goed.
Een extra zetje in het laag kunnen ze vast wel gebruiken, maar dat hebben zuilen van de instap klasse vaak ook.
Misschien dat er leden zijn met een andere optie, maar ik zou voor een subwoofer gaan.
Zelf heb ik behoorlijke forse luidsprekers, maar evengoed gebruik ik subwoofers ter ondersteuning.
Een zuil van 100 Euro, nieuw of tweede hands, gaat nooit zo laag en strak als deze oude Rel subjes.

Hendrikjan93

Dankjewel! kan ik deze gewoon als speaker aansluiten aangezien op deze versterker geen aparte sub uitgang zit. En dit is een passieve subwoofer denk ik dan?

Marvin

Nee dit is een actieve, dat is ook wel een pre in je zoektocht. Een passieve heb je niet veel aan.

Er zit een speciale kabel bij die je ook zonder subwoofer uitgang kan gebruiken. De door mij aangehaalde subs komen uit het stereo tijdperk.

Marvin

RP

Hier al eens naar gekeken? wel 8 weken op proef thuis
http://www.teufelaudio.nl/
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Maus

Denk dat je goedkoper uit bent om op marktplaats een setje leuke speakers te scoren. Ouwe B&W's zijn leuk, veel Wharfedale, en zo kan ik nog bergen opnoemen. Maar belangrijk, wat is je budget? Een precieze prijs is niet nodig, maar '50' of '500' is wel een gigantisch verschil zegmaar.

Hendrikjan93

Ik dacht hier zelf eerst ook aan. B&W dm 220's of dm 601 s2. Ik zat aan een budget tot 200E te denken, ook van deze beiden staan op marktplaats.

Maus

Ik weet niet precies hoeveel bass je wilt hebben, welke muziek je draait etc. Maar over het algemeen is de bass zoals je ze uit verlaagde autootjes hoort, veel te veel. Dat gaat je ook niet lukken met een simpele set, heb je echt een sub voor nodig. Maar goed laag uit een monitor lukt prima, ik luister op dit moment naar een setje Castle monitoren (5€ rommelmarkt) en die hebben laag genoeg. Niet zo diep als een sub gaat, maar voor de meeste muziek prima.