Streaming problemen UD7007 en AV7702

Gestart door Saskiaa, juni 15, 2015, 11:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saskiaa

Sinds een paar maanden heb ik een Marantz AV receiver UD 7702 met voorversterker en een UD7007. Beiden heb ik, voor de netwerkverbinding, bekabeld aangesloten op een hub en deze zit aan mijn Ubee modemrouter van Ziggo.

In mijn netwerk hangt ook een Synology NAS DS-214.

Het geluid en beeld van de apparatuur is super maar de streaming kwaliteiten laten wat te wensen over.
Zo gebeurt het regelmatig dat als ik op de receiver van mijn NAS een flac bestand wil afspelen deze in dit bestand blijft hangen en ik alleen door de stekker eruit te halen van de receiver dit kan verhelpen.
De streaming kwaliteiten van de UD kent dezelfde problemen maar sinds een paar dagen krijgt die ook helemaal geen verbinding meer met internet en kan ik dus niks meer streamen. Ik heb de UD ge herinitialiseert (door de play en skip toets meer dan 5 seconden ingedrukt te houden), maar dat hielp niet. Mijn modemrouter en de hub gereset, heeft ook niet geholpen. Kabels verwisseld, heeft ook niet geholpen. NAS opnieuw opgestart, heeft ook niet geholpen.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen misschien is een statisch IP adres opvoeren op mijn modemrouter, maar ik weet niet wat voor een gevolgen dat heeft voor de rest van mijn netwerk en of mijn router dat uberhaubt wel slikt.

Dus help, misschien heeft het forum wel ideeen. Anders ben ik van plan een andere UD aan te gaan schaffen.

  :-(

mistyforyou

Hoi Saskia

Heb je IP besturing op altijd aan staan ! Misschien ook wel verstandig om je router een vast ip adres te geven voor je receiver.
Met welk programma draai je je flac bestanden eigenlijk af. Ben namelijk niet een voorstander van DS Music van Synology.

Greetz,
Leon

jeroegro

Ik sukkel al heel lang met soortgelijke problemen.

Set:
NR 1504, draytek router en DS215J synology en nu ook nog een Mybooklive NAS.

Had een vast IP adres gemaakt voor de Marantz in de draytek via IP binding.

Via een app. (zowel pc chrome, android als I phone / Ipad)  besturen heb ik nu twee marantzen!! er blijken twee mac adressen in te zitten ?

Kan dat wel kloppen?

En waarom zie ik nu twee ip adressen 192.168.0.103 (gebind) en .021

Ook schakelt soms de receiver over op audio weergave van de TV terwijl ik lekker naar de radio zit te luisteren (meestal ca 10 uur in de ochtend, ra ra ra) 

En soms zijn opeens de NAs bestanden helemaal niet te vinden of gaat ie naar de enen ans terwijl ik de andere aanklik?

Wie weet hier oplossingen voor?