Dag mensen,
Ik ben in bezit van Eltax Monitor III speakers die hier in de woonkamer spelen i.c.m. een Yamaha surround versterker. Ik ben ook in bezit van een Marantz versterker PM4001, die hier i.c.m. Technics speakers dienst doet als versterker voor de PC op de werkkamer.
De Yamaha surround versterker gaat de deur uit en ik wil graag over op een mooie stereo versterker, van bijvoorbeeld Marantz. Ik ben erg te spreken over mijn Eltax speakers, die wil ik dus in principe behouden. Ik heb reeds geprobeerd hoe de Eltax speakers klinken i.c.m. de PM4001. Ze komen niet zo mooi uit, waarschijnlijk omdat de PM4001 niet de gevraagde output kan leveren. Ik heb ook de Eltax speakers op een PM6005 gehoord in de winkel, klonk zeer goed! Maar dat is weer lastig vergelijken omdat je daar een andere omgeving hebt. De PM5005 heb ik nog niet kunnen beluisteren.
Hoe matchen de Eltax Monitor III speakers en de PM6005 in jullie optiek? Doe ik de PM6005 "eer aan" met deze speakers of kan ik ook toe met een stapje lager zoals de PM5005? Graag jullie mening.
Specs Eltax Monitor III speakers:
Frequency range (+/- 3dB): 50 - 22000 Hz
Impedance: 4-8 Ω
Sensitivity: 89 dB
Max music power: 90 Watts