Citaat van: Zoldar op april 29, 2015, 12:24:45
De meeste media spelers die ik hier gehad heb sturen niet meer dan 48khz uit via spdif toslink. No suprises there.
Kun je geen dune of sbt lenen van iemand?
Helaas heb ik weinig "vrienden" die mij sowieso iets willen lenen.
De laatste vriend die wat aan mij leende was zijn vrouw, nou, die heb ik mooi gehouden L
L
Maar goed, ik ben wel wat verder gekomen.
De DACmagic gaat niet werken volgens Cambrige, de upscaling werkt alleen als ik analoog OUT ga gebruiken, van optical IN naar optical OUT is gewoon 1 op 1 dus geen upsampeling.
Samsung is helemaal wazig wat betreft de One Connect box, zij weten niet wat de optical OUT naar buiten stuurt. Zij vermoeden max 48khz omdat dat de boven grens is voor digitale TV op dit moment qua geluid.
Maar zeker weten zij het niet, de NA en DACmagic laten in ieder geval 48khz zien.
Heb ook nog een test met de BD speler gedaan en daar een Trondheim Blu-ray in gestopt en die 24/192khz audio bestanden laten spelen. Nu is het wel zo dat de BD max 96khz kan doen dus word 192 gedownsampled naar 96khz, maar via de OCbox wederom 48khz
Ik laat het maar zo, niet dat het geluid iets te wensen over laat maar ja, als ik er 192khz in stop wil ik dat ook graag terug zien, of ik het nu hoor of niet
De andere opties werken wel, USB A en B laten prima zien wat er aangeboden word, 48, 88 en ook 192khz.
Het zal toch niet snel veranderen voor settop TV boxen, daar zal de max grens wel op 48khz blijven steken, de boven grens voor oa DD5.1 dus behoefte aan meer zal er toch niet zo 1-2-3 zijn gezien het formaat van High(er) Res audio bestanden. Er zal eerder meer HD kanalen bij komen dan dat de aanbieders bandbreedte gaan gebruiken voor nog hogere audio. Denk dat daarom de Samsung box gewoon 48khz doet en niet meer......