receivers geven diverse problemen

Gestart door CBdicX, april 27, 2015, 09:09:50

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Ik heb een aantal receivers van de midden tot hoge prijsklasse doorlopen, Marantz, Onkyo en Integra, en allen gaven dezelfde "problemen".
Als ik via de Mediaplayer (HDMI) of gewoon naar de TV zat te kijken via de Horizon box, had ik altijd grote of kleinere geluid problemen.
Bij de Mediaplayer was dit het niet synchroon lopen van het geluid, de ene keer erger dan de andere, en het uit de pas lopen van de ondertitels, eigenlijk nooit goed.
Ook bij TV kijken kwam het niet synchroon lopen van geluid regelmatig voor, wel minder dan met de Mediaplayer.

De modellen die last hadden, of dit veroorzaakten, waren:
Onkyo TX-NR5010
Integra DTR 80.6
Marantz AV 8801
Marantz SR7008

Ook wat goedkopere receivers lieten dezelfde problemen zien.
Je zou denken als al die merken en modellen dezelfde problemen laten zien zal er wel iets mis zijn opstelling en bedrading ter plaatse.
Maar nu dit:
ik werk nu een tijdje met een stereo versterker en alle apparaten sturen PCM naar de versterker, en het beeld is rechtstreeks op de TV aangesloten.
En wat blijkt, totaal geen problemen meer, alles is altijd synchroon, geen uit de pas lopen van ondertitels, niets meer !

Blijkt wat mij betreft dat receivers teveel hooi op de vork hebben om dit soort problemen te vermijden, ik lees dezelfde ervaringen regelmatig op forums, met name dat geluid niet synchroon loopt.
Als je ook ziet wat een receiver moet doen tov van een stereo versterker die PCM aangeboden krijgt, en dan ook nog het beeld verwerkings verhaal en het upscalen naar diverse audio modes.

Pffffffffff, je zal maar een hedendaagse receiver zijn.......  :-(

Stadium III

Leuk om te klagen dat de receivers niet goed zijn maar hoe heb je het proberen in te regelen ?
Ik heb hier wel eens een lipsinc probleem maar de auto lipsync functie zet veel goed

Als je nu blij bent is het goed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op april 27, 2015, 10:04:38
Leuk om te klagen dat de receivers niet goed zijn maar hoe heb je het proberen in te regelen ?
Ik heb hier wel eens een lipsinc probleem maar de auto lipsync functie zet veel goed

Als je nu blij bent is het goed
Ik zeg niet dat receivers niet goed zijn, ik denk alleen dat die dingen op dit moment teveel moeten regelen (audio upscaling, beeld upscaling en dan nog de persoonlijke instellingen) en dat door al dat geregel er diverse problemen optreden, wel of geen auto lipsync.
Het zou best kunnen zonder die "problemen" maar dan gaat een receiver het dubbele kosten.
Ik ben inderdaad blij dat ik verlost ben van vermelde irritaties nu met stereo  :-D 

WimPeu

Klopt Rob, ik heb zeker zoveel receivers gehad hier maar ik herken de problemen niet. Het kan zijn dat de receivers te complex zijn voor TS dan moet je je idd beperken tot stereo versterkers,.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

CBdicX

Ok, dus alle klagers op forums over oa sync problemen kunnen niet overweg met een receiver, grappige conclusie....

WimPeu

Citaat van: CBdicX op april 27, 2015, 11:52:54
Ok, dus alle klagers op forums over oa sync problemen kunnen niet overweg met een receiver, grappige conclusie....

Blijkbaar.  :wink:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op april 27, 2015, 11:52:54
Ze zeggen nog net niet dat je er te dom voor bent... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Ik sta gelukkig niet alleen in deze.
Maar wie is er nu "dom", degene die de bal terug kaatst naar de gebruiker, zoals fabrikanten vaak doen, of gewoon het probleem onderkennen en een oplossing bedenken, die dan geld gaat kosten ! (snellere cpu's of meerdere cpu's)
Ach, de meeste zullen zeggen laat maar, ik kan toch niet meer betalen dan ik nu reeds gedaan heb, dus.......

Ik hou het op stereo, vrij van wat voor sync probleem dan ook, en beeld rechtstreeks op de connect box van de TV, en nooit geen beeld (sync) problemen meer.
Maar ja, wij MOETEN meer kanaals Atmos en/of DTS hebben, ten koste van nagenoeg alles..... :wink:

Peter Kudelstaart

Receivers zijn inderdaad ingewikkelde apparaten, maar dat geldt ook voor blurayspelers. Ik ben ook teruggegaan naar stereo, alleen niet vanwege een lipsynch probleem. Bij mij was het de klank die ik maar niet goed kon krijgen. Achteraf had dat wat te maken kunnen hebben met de ruimtecorrectie (audyssee). Nu ik stereo heb wordt ik echter met een ander probleem geconfronteerd. Op mijn beide blurayspelers heb ik hetzelfde probleem. Op mijn twee sets heb ik de blurayspeler analoog aangesloten op de versterker (kan ook niet anders natuurlijk op een analoge versterker). Bij sommige bluray's heb ik het probleem dat ik de muzikale soundtrack en omgevingsgeluiden wel hoor, maar de stemmen van de acteurs niet of als echo. Ik heb het probleem weten te omzeilen door de versterker analoog aan te sluiten op de tv. Zo gaat het geluid via de dat van de tv in plaats van via de dac van de blurayspeler. Beide spelers staan op downmix ingesteld. Herkent iemand dit probleem?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

TurboMarco

Citeerreceivers geven diverse problemen
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad , maar goed ...echt representatief ben ik dan ook weer niet ,want ik heb pas vijf HT receivers gehad .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

sjoek

Toen ik nog een receiver had (een yamaha) nooit problemen gehad.

Citaat van: Peter Kudelstaart op april 27, 2015, 18:54:33
Receivers zijn inderdaad ingewikkelde apparaten, maar dat geldt ook voor blurayspelers. Ik ben ook teruggegaan naar stereo, alleen niet vanwege een lipsynch probleem. Bij mij was het de klank die ik maar niet goed kon krijgen. Achteraf had dat wat te maken kunnen hebben met de ruimtecorrectie (audyssee). Nu ik stereo heb wordt ik echter met een ander probleem geconfronteerd. Op mijn beide blurayspelers heb ik hetzelfde probleem. Op mijn twee sets heb ik de blurayspeler analoog aangesloten op de versterker (kan ook niet anders natuurlijk op een analoge versterker). Bij sommige bluray's heb ik het probleem dat ik de muzikale soundtrack en omgevingsgeluiden wel hoor, maar de stemmen van de acteurs niet of als echo. Ik heb het probleem weten te omzeilen door de versterker analoog aan te sluiten op de tv. Zo gaat het geluid via de dat van de tv in plaats van via de dac van de blurayspeler. Beide spelers staan op downmix ingesteld. Herkent iemand dit probleem?

ik ben zelf ook terug gegaan naar stereo. In mijn geval omdat ik toch het meeste stereo luister. Maar ik ervaar met geen enkele bluray op mijn ud5005 problemen met geluid even als mijn pc200. Zelfs wanneer iets alleen in 5.1 opgenomen is speelt het perfect af de versterker moet alleen klein tikje luider in dat geval..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marc_4

Ben zelf in bezit van een SR7008 met daarop een  Bluray speler en een Boxee Box met daaraan 2x een 2TB Harde schijf.
Deze schijven staan helemaal vol met fims/concerten/3D movies in veel diverse audio formaten.

Heb nog niet 1 maal een audioprobleem gehad waarover hier gesproken wordt.

Die Mediaspeler waarover je spreekt is neem ik aan een harde schijf...zit daarin misschien niet je probleem?

gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

WimPeu

Citaat van: Cornelis1921 op april 27, 2015, 18:24:18
Ze zeggen nog net niet dat je er te dom voor bent... clown1

Zo bedoel ik dat natuurlijk niet. Een receiver vraagt gewoon wat tijd om hem helemaal goed af te regelen. Ik lees maar wat vaak verhalen waarbij je eigenlijk kunt stellen dat de eigenaar niet de tijd neemt om de boel goed uit te zoeken. Niet iedereen neemt daar de tijd voor. Als je zoveel zulke top machines hebt gehad en steeds weer dezelfde problemen dan ligt de oorzaak meestal bij de gebruiker. No hard feelings.

Marvin

Ik begrijp de stelling en de bijkomende irritatie wel. Al ben ik ook van mening dat het in de pietluttige afstellingen kan en moet zitten. Door dat donkere bos moet je je wel kunnen wurmen. Opzich is plug&play wel erg fijn, maar ook het tweaken vind ik deel van de hobby. Niet tweaken in kabels, stekkers en verdeeldozen. Nee, de juiste instellingen voor jouw situatie.  Want geen enkele situatie is hetzelfde. Die plug&play lijkt wél steeds beter tot stand te komen, HDMI is gewoon een crime aangaande handshakes onderling. Dat was in het begin zo, -en dat blijft zo.
Maar je hebt nu ook enigszins geluk dat je met je stereo torentje deze problemen niet ondervind. Ook stereo setjes hebben last van de aangedragen probleempjes. Maar zie het met die gebakjes maar eens te corrigeren. Zelf overigens ook een X aantal receivers in gebruik gehad, -en geen noemenswaardige problemen gehad die je hier aandraagt. Dit met vermelding dat ik zelf, bewust, de stap niet maak naar een HDMI schakel station voordat m'n huidige 9200 de geest heeft gegeven. En alvorens ik die hem cremeer mag hij door gesoldeerd worden door iemand die dat wel begrijpt.

blackmolley

Net als Marc_4 heb ik ook de SR7008. De Horizon box en de Dune HD Duo staan via de SR naar de TV en nog nooit problemen gehad met geluid of ondertiteling.

Denk toch dat je probleem ergens anders zit.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI