Ik heb een aantal receivers van de midden tot hoge prijsklasse doorlopen, Marantz, Onkyo en Integra, en allen gaven dezelfde "problemen".
Als ik via de Mediaplayer (HDMI) of gewoon naar de TV zat te kijken via de Horizon box, had ik altijd grote of kleinere geluid problemen.
Bij de Mediaplayer was dit het niet synchroon lopen van het geluid, de ene keer erger dan de andere, en het uit de pas lopen van de ondertitels, eigenlijk nooit goed.
Ook bij TV kijken kwam het niet synchroon lopen van geluid regelmatig voor, wel minder dan met de Mediaplayer.
De modellen die last hadden, of dit veroorzaakten, waren:
Onkyo TX-NR5010
Integra DTR 80.6
Marantz AV 8801
Marantz SR7008
Ook wat goedkopere receivers lieten dezelfde problemen zien.
Je zou denken als al die merken en modellen dezelfde problemen laten zien zal er wel iets mis zijn opstelling en bedrading ter plaatse.
Maar nu dit:
ik werk nu een tijdje met een stereo versterker en alle apparaten sturen PCM naar de versterker, en het beeld is rechtstreeks op de TV aangesloten.
En wat blijkt, totaal geen problemen meer, alles is altijd synchroon, geen uit de pas lopen van ondertitels, niets meer !
Blijkt wat mij betreft dat receivers teveel hooi op de vork hebben om dit soort problemen te vermijden, ik lees dezelfde ervaringen regelmatig op forums, met name dat geluid niet synchroon loopt.
Als je ook ziet wat een receiver moet doen tov van een stereo versterker die PCM aangeboden krijgt, en dan ook nog het beeld verwerkings verhaal en het upscalen naar diverse audio modes.
Pffffffffff, je zal maar een hedendaagse receiver zijn.......