Aansluiten ps4 op marantz. Ben ik nou zo dom of...

Gestart door DaneMB, april 25, 2015, 18:09:19

Vorige topic - Volgende topic

DaneMB

Hallo,

Ik kan jullie hulp gebruiken. Ik begin mezelf inmiddels erg dom te vinden... Ik heb een playstation 4 gekocht. Bij het aansluiten aan m'n marantz sr6007 krijg ik het niet voor elkaar om een signaal te krijgen op de tv. De marantz is verder goed aangesloten; een hdmi kabel naar m'n tv en verder is er een Wii-u, mediaspeler en Ziggo kastje aan de marantz aangesloten. Ik had een ps 3 aangesloten via de "blu-ray" ingang achterop de marantz. Aan die zelfde ingang sluit ik nu de ps4 aan, maar krijg dan geen signaal. Als ik vervolgens de hdmi kabel uit de ps4 haal ik die direct aan de ps3 aansluit krijg ik wel gelijk een signaal. Het lijkt dus op zich aan de ps4 te liggen. Maar als ik deze rechtstreeks aansluit op de tv werkt hij gewoon.

Ik heb verschillende hdmi kabels uitgeprobeerd en de receiver heeft de laatste updates. Iemand enige idee hoe dit op te lossen is...?

Excuses voor het misschien wat onsamenhangend verhaal, maar begin het behoorlijke frustrerend te vinden inmiddels dat het me niet lukt... :)

Marvin

Sluit hem eens direct op de tv aan en kies in het menu van ps4 de laagst mogelijke resolutie. Sluit hem nu weer aan op de Marantz en vingers kruizen in de hoop dat het nu wel beeld geeft.

DaneMB

Citaat van: marvin op april 25, 2015, 20:20:29
Sluit hem eens direct op de tv aan en kies in het menu van ps4 de laagst mogelijke resolutie. Sluit hem nu weer aan op de Marantz en vingers kruizen in de hoop dat het nu wel beeld geeft.

Bedankt, maar mocht helaas niet baten. Ik zowel geen beeld als geluid. Op de tv blijft "geen hdmi signaal" melding komen...

Marvin

Hmm, vaag gedoe weer.

Nieuwste updates op de PS4 geinstalleerd?
Niet dat ik het idee heb dat het daar aan kan liggen, meer het idee van factoren uitsluiten.

Marc_4

Hoi,

Kijken of je upscalen naar 4K hebt aanstaan in de Marantz!!!
Indien je HDMI kabel dit niet ondersteunt, is het resultaat geen beeld.
Uitzetten dus.

Hoop dat het dit is.

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA