Marantz slimline gekocht vandaag :) Paar vraagjes.

Gestart door zenilygy, april 23, 2015, 02:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zenilygy

Beste mensen hier op dit mooie forum,

Vandaag heb ik een mooie Marantz slimline gekocht. :) Ik heb er 50 euro voor betaald. En hij werkt! paar kleine dingetjes, kom ik zo even op ;)

Ik was opzoek naar een versterker voor mijn nieuwe Lenco L-175 platenspeler, en het moest iets zijn wat ik van mijn vriendin ook in de huiskamer mag zetten ;) design dus ;) Daarom kwam ik al snel uit op de Marantz slimline en jawel deze mag blijven! Paar leuke speakers erbij gekocht: sony ss la500ed.

Ik weet zelf eigenlijk niet zoveel van de slimline van Marantz en ik ken eigenlijk alleen dit setje: http://marantzforum.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=10932.0;attach=13617;image

Dus mijn eerste vraag is: wat heb ik eigenlijk gekocht? ;) Uit welk jaar komt dit set ongeveer? en waarom vindt ik het vrijwel niet terug op Google? Of bij Google images? Wat is het verschil met het bekende set zoals deze? http://marantzforum.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=10932.0;attach=13617;image

Mijn nieuwe setje heeft 4 kleine probleempjes die eerlijk ook vermeld waren maar die denk ik wel op te lossen zijn en wellicht weten jullie als kenners misschien wel hoe ik dit simpel of met welke stappen kan oplossen:

1. De klep van de versterker gaat maar half dicht, dan moet je hem even helpen en dan gaat hij weer verder dicht dus hij lijkt bij het sluiten van de klep ongeveer op de helft even moeilijk te gaan. Hij reageert wel gewoon goed op het open en dicht gaan. Open gaat hij gewoon goed. Hoe werkt dit systeem? met een riempje? of een direct motortje? is smeren een optie? De klep van de cd / cassette speler doet het wel gewoon goed.

2. De lade van de cd speler werkt wel en cd's afspelen gaat ook allemaal prima alleen de lade stuitert bij openen en sluiten dan zie je hem echt moeilijk dicht gaan en open en zie je dat hij een beetje stuitert. bekend probleem?

3. De cassette werkt niet (denk riempje) want laden etc werkt gewoon goed. Ik ga hier verder niks aan doen eigenlijk daar ik hem toch nooit zal gaan gebruiken.

4. Ik heb geen afstandsbediening. Mis ik nu echt functies? of zit alles op het apparaat ook? Is die afstandsbediening ergens te krijgen / te bestellen?

Ik heb hem vandaag even getest met de hoofdtelefoon daar ik nog wacht op mijn speakers en alles klinkt prima en het geluid is mooi. ik hoor wel alles klikken dus ik hoop/bid dat de speaker uitgangen het ook gewoon doen.

Cornelis1921

Welkom hier Z.! Fraaie foto's (zijn ze gek op hier, maar ik ook hoor) van een vrij zeldzame Marantz combi. :kwijl:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

zenilygy

Dank je wel  :-D

Het frontpaneel is inmiddels weer gerepareerd. Dit was inderdaad aangedreven door een snaartje. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar, en laat die van een Asus DVD speler voor de PC nou precies passen.

Dus het voorpaneel werkt weer zoals het moet.

HAL9000

Heb  dit  al  vaker  vervangen  is  een beetje  gepriegel  maar  wel  te  doen!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JP48

Hallo,
deze Slimline set "Perla" staat in de Marantz folder van 1999-2000. Ik vond hem ook schitterend, maar hij was mij te duur. Ze zijn uit de tijd dat Marantz van Philips was.
Toen maar de andere Slim line serie gekocht. De fabrieksfolder met de spec's heb ik bewaard. De Tuner versterker doet het nog perfect. Mijn set staat te wachten op reparatie van de cd-speler (slaat over). De cassettespeler ligt inmiddels bij het de recycling. Ik heb er later nog wel een surround versterker van dezelfde serie bijgekocht. .
De folder wil ik wel scannen en mailen. Misschien is er ook wel een plekje voor ergens op deze site?