FW update / netwerk probleem

Gestart door Fenderbassplayer, april 20, 2015, 19:53:18

Vorige topic - Volgende topic

Fenderbassplayer

Sinds gisteren duurt bij het opstarten van mijn UD7007 het een aantal minuten voor dat ik het HOME menu kan oproepen. Als ik de netwerkkabel eruit trek krijg ik het HOME menu wel direct op het scherm.
Mijn netwerksettings zijn ok, de diagnostics zijn ok en eenmaal als het HOME menu verschijnt kan ik ook gewoon op Netflix etc.

Het valt mij op dat ik een connection error krijg bij het zoeken naar nieuwe FW zowel op mijn UD7007 als ook op mijn NR-1605 en nu vraag mij af of het daarmee te maken heeft.

Zou iemand even willen checken of de FW update functionaliteit bij Marantz nog werkt? Of heeft iemand tips?

Bedankt alvast!  :-)

RHK

Citaat van: Fenderbassplayer op april 20, 2015, 19:53:18
Sinds gisteren duurt bij het opstarten van mijn UD7007 het een aantal minuten voor dat ik het HOME menu kan oproepen. Als ik de netwerkkabel eruit trek krijg ik het HOME menu wel direct op het scherm.
Mijn netwerksettings zijn ok, de diagnostics zijn ok en eenmaal als het HOME menu verschijnt kan ik ook gewoon op Netflix etc.

Het valt mij op dat ik een connection error krijg bij het zoeken naar nieuwe FW zowel op mijn UD7007 als ook op mijn NR-1605 en nu vraag mij af of het daarmee te maken heeft.

Zou iemand even willen checken of de FW update functionaliteit bij Marantz nog werkt? Of heeft iemand tips?

Bedankt alvast!  :-)
Ik heb precies hetzelfde na de update, waardeloos!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Spikes25

is er inmiddels al een oplossing voor dit euvel?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Fenderbassplayer

Het HOME menu komt inmiddels weer direct en op de gewoonlijke manier op het scherm na het opstarten, ook merk ik dat  er weer contact is met de update server.
Het apparaat blijft echter zeer instabiel na de laatste FW update. Gisteren bijvoorbeeld was ik Netflix aan 't kijken en vloog de netflix applicatie er bij het starten van elke nieuwe aflevering volledig uit. Ik moest het apparaat soms meerdere keren opnieuw uit en aanzetten voordat de aflevering daadwerkelijk kon starten.

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de UD7007. Ik heb juist voor deze gekozen omdat ik dacht een stabiel hifi component in huist te halen ipv de wat meer uitgebreidere en 'experimentele' OPPO. Mijn eerder Sony spelerke was tenminste stabiel. Daarbij crasht mijn NR-1605 AVR ook regelmatig opdat ik de stekker moet uittrekken om ze weer aan de gang te krijgen in de hoop dat ik mijn settings niet verlies (bekend probleem blijkbaar). Valt erg tegen van Marantz!  nonono Sorry moest ik even kwijt  :angel:

Spikes25

Je hoef geen Sorry te zeggen, Marantz is geen heilig merk, gewoon een goede midden klasse met zo nu en dan uitschieters, na boven.
Ik begin het vertrouwen in Marantz ook een Beetje kwijt te raken.
Na mijn weten is de UD 7007 niet vervaardigd in Japan, dit om de kosten te drukken. Echter betaal je wel de hoofd prijs voor deze speler.
Ook mijn speler heeft vage verschijnselen. Na een avondje Netflix, heb ik de UD uitgezet, de volgende dag even een DVD-tje kijken, UD inschakelen, even wachten, even wachten en gaat vervolgens weer uit, nog een keer aanzetten, en weer uit, de derde keer lukt het uiteindelijk.
Geluid via CD analoog aangesloten, echt super, een cd speler is mijns inziens niet nodig.
Beeld ook super.
Na het lezen van deze berichten heb ik nog geen up-date gemaakt op de speler.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Fenderbassplayer

Over de kwaliteit van het beeld en geluid niets dan goeds, deze is werkelijk super.
Maar de stabiliteit van het apparaat / bediening laat te wensen over en dat is toch wel jammer. Zowel de UD7007 alsook mijn NR-1605.