Ik heb een set XLR kabels van Audioquest Red River en Profigold, en een set RCA van HiDiamond en Profigold getest.
De "test" was niet wetenschappelijk, gewoon thuis met een kop koffie, luisteren en switchen.
Hier de prijs verschillen:
Red River: 119,00
HiDiamond: 99,00
Profigold: 7,95
De Red River XLR heeft PSC koper, koper wat een perfecte oppervlakte heeft, is 3x gebalanceerd, heeft een stikstof behandeling gehad, heeft NDS een anti ruis systeem, en werkt een specifieke kant op.
De HiDiamond is ook voorzien van allerlei toestanden, VRC 4, 4x verhit koper, inklemmede connectoren van hoge kwaliteit, meervoedige afscherming en het meest "belangrijk" ontworpen door STUDIO CIOBOTARU, nou, dit moet goed zijn.......
Profigold heeft niets, ja, geeft geluid door en is dubbel afgeschermd.
Nu de luistertest:
Zoals in de foto's te zien heb ik op XLR links de Red River en rechts de Profigold, voor RCA heb ik rechts de HiDiamond en links de Profigold.
Ten eerste is er absoluut GEEN verschil waar te nemen tussen XLR (gebalanceerd) of RCA (on-gebalanceerd), en geen verschil dan bedoel ik echt helemaal niets !
Ten tweede is er absoluut GEEN verschil waar te nemen tussen links en rechts van zowel XLR als RCA.
En geloof mij, ik wilde verschil horen, graag zelfs !!
Maar nee, het is allemaal gelijk, geen meer detail, meer open, ruimtelijker, niet anders hoog of laag, niet dit, niet dat, wat toch vaak te lezen is in testen,
mijn strikt persoonlijke conclusie is dat het geen donder uit maakt.Of dit ook geld voor speaker kabels weet ik niet, dit zijn vaak langere lengtes die ook nog een in de buurt liggen van stroomkabels en zelfs flinke afstanden parallel daarmee lopen.
Audioquest heeft ook een half metertje (0.50 cm) RCA en XLR voor een prijs van 6150,00 euro.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat allemaal niets uit maakt en dat het dan toch echt tussen de oren zit.
Die dure serie ziet er wel prachtig uit en heeft de kabel een week lang in het nest van een zuid-chinese gesteepte bergeend gelegen om de moleculen dezelfde kant op te krijgen.......
Maar goed, voor mij geen Hocus Pocus Voodoo toestanden met dure interlinks meer, niet het pisdunne werk van 1.95 bij de bouwmarkt, maar gewoon een dubbel afgeschermde kabel, en klaar.
PS. de interlinks zaten tussen een PM11S3 en een NA11S1