VU-Meters van eindversterkers

Gestart door Hifidj538, april 15, 2015, 18:14:47

Vorige topic - Volgende topic

Hifidj538

Ik heb een vraag over mijn Marantz eindversterkers de 140 en de 170DC
Den vu meter van beide versterkers slaat links minder uit dan rechts.
Kan dat te maken hebben omdat links de kabel langer is omdat de speakers verder weg staan dus meer weerstand?
De vu meters links slaan identiek het zelfde uit van beide versterkers maar minder dan beide versterkers vu meter rechts.
Qua geluid hoor ik niet dat rechts harder is dan links.

Graag hoor ik jullie mening.

lo

Wat gebeurt er als je de speakerkabels op de versterkers van 'L' naar 'R' zet, slaat dan de rechter minder ver uit tov links?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Hifidj538

Citaat van: lo op april 15, 2015, 19:02:02
Wat gebeurt er als je de speakerkabels op de versterkers van 'L' naar 'R' zet, slaat dan de rechter minder ver uit tov links?

Ga ik morgen ff proberen.
Denk ook dat ik al mijn tulp kabels maar eens ga vervangen dit zijn nu ook allemaal verschillende.
Alvast thnx

lo

Eerst het één uitsluiten, dan pas met het volgende beginnen. Niet meerdere dingen tegelijk proberen, dat weet je niet wat de werkelijke oorzaak is. Dus mijn voorstel eerst  :lol:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: Hifidj538 op april 15, 2015, 18:14:47
Ik heb een vraag over mijn Marantz eindversterkers de 140 en de 170DC
Den vu meter van beide versterkers slaat links minder uit dan rechts.

Afregelen

Citeer
Kan dat te maken hebben omdat links de kabel langer is omdat de speakers verder weg staan dus meer weerstand?

NEE

Citeer
De vu meters links slaan identiek het zelfde uit van beide versterkers maar minder dan beide versterkers vu meter rechts.
Qua geluid hoor ik niet dat rechts harder is dan links.

Graag hoor ik jullie mening.

Het kan toch zijn dat je preamp niet helemaal lekker is.
Sluit je beide op je je 3250 aan?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hifidj538

Citaat van: SB_Marantz op april 15, 2015, 23:17:40
Afregelen

NEE

Het kan toch zijn dat je preamp niet helemaal lekker is.
Sluit je beide op je je 3250 aan?

Nee de 140 via de 3200 en de 170 via de 3250

Hifidj538

Ik heb wat met de aansluitingen zitten spelen en ergens in de bekabeling zat het probleem.
Nu slaan de vu-meters goed uit.

Bedankt voor de reactie's