SR6004 doet niets meer met Dolby signaal van UPC mediabox

Gestart door klart_ljud, april 05, 2015, 14:08:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

klart_ljud

Hallo,

Sinds kort valt het me op dat Dolby Digital niet meer wordt doogesluist van mijn UPC Mediabox (Cisco HD DVR) naar mijn SR6004 receiver.

Op twee manieren ondervind ik dit
1) Marantz rechtstreeks met hdmi aagesloten op mediabox en via hdmi van marantz naar TV.
2) Marantz rechtstreeks met hdmi (voor beeld) aagesloten op mediabox en via hdmi van marantz naar TV en optisch voor het geluid van de mediabox naar de marantz.

Via info kies in bij een zender voor Dolby Digital en ploep daar verschenen altijd 6 boxen in de display van mijn receiver.

Dat gebeurt nu dus niet meer. Het lampje PCM brandt.

Waar kan dit aan liggen?
Vraag ook op upc forum gesteld maar geen antwoord (tot nu toe).

Marvin


Stadium III

PCM is sterk uitvoer, geluidsinstellingen naar kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

DansaN

Wellicht een update gekregen op de Cisco vanwege de fusie Ziggo-UPC?

Standaard instelling op DVR is vaak stereo audio doorvoer (in ieder geval bij ziggo).
Ik zou dus in de instellingen van de DVR even kijken bij de audio doorvoer.
Wellicht dat deze op stereo staat in plaats van "origineel".

RP

Ik weet dat Upc enige dagen geleden het zenderpakket heeft omgegooid en nog niet zo lang daarvoor een update had (coorect me if i'm wrong) betreffende de mediabox.
Misschien heb jij de mediabox nog geen reset gegeven?
Dus misschien is het raadzaam om via de afstandbediening van de mediabox het menu even te doorlopen via menu>>>fabrieksinstellingen.
Ik hoop dat daar mee het probleem weer is opgelost voor jou.
Vr groeten.  rp
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

klart_ljud

Bedankt voor alle reacties!

Citaat van: RP op april 06, 2015, 11:41:20
Misschien heb jij de mediabox nog geen reset gegeven?
Dus misschien is het raadzaam om via de afstandbediening van de mediabox het menu even te doorlopen via menu>>>fabrieksinstellingen.

Gedaan maar biedt helaas geen soelaas...

Citaat van: Stadium III op april 06, 2015, 09:01:37
PCM is sterk uitvoer, geluidsinstellingen naar kijken

Wat bedoel je hiermee??

Citaat van: marvin op april 05, 2015, 15:04:00
Misschien de bitstream eens proberen.

Wat waar hoe?

Marvin

Wat waar hoe?!
Zit meestal verscholen in het audio/video menu van zo'n kastje. Al heb ik niemand in m'n omgeving met UPC. Lijkt me dat je ipv PCM ook Bitstream kan uitvoeren, die keuze hebben al die decoders die ik ooit onderhanden heb genomen altijd gehad.

Marvin

Zou eventueel ook nog in je tv zelf kunnen zitten, als het geluid vanaf de tv geplukt wordt, geen moeite genomen dat nu terug te lezen.  Blame the green bottle(s).... [emoji4]

klart_ljud

Loopt niet via de TV. Rechtstreeks van UPC box naar Receiver.

In de mediabox van UPC heb ik geen instelling waar ik het geluid kan aanpassen. Alleen een synchronisatie optie.

Ik heb de receiver gereset. Ik heb de mediabox gereset... geen resultaat... signaal blijft stereo ook als ik overschakel op Dolby D. Op de receiver brand de indicator PCM.

Marvin

En toch zou je ergens een instelling moeten hebben waarin je juist datgene wat je wilt veranderd. ...... Domper van een fake oplossing: Je receiver op DolbyPL2 oid zetten.