NA6005

Gestart door Barte, maart 30, 2015, 15:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Barte

Waarschijnlijk een erg domme vraag maar dat zijn vaak de leukste om te beantwoorden.
Ik heb een NA6005, en ben daar erg blij mee. Er is slechts 1 dingetje waar ik van baal en dat is dat alles in numerieke/alfabetische volgorde wordt weergegeven in de display bij gebruik van de mediaserver maar dat dit stopt op het moment dat de nummers van het muziekbestand worden afgespeeld. Dan vervalt numeriek en wordt het alfabetisch met als gevolg dat de nummers niet in de juiste volgorde worden afgespeeld. Zal vast wat met tagging te maken hebben. Hoe kan ik hier wat aan doen?
Het gaat trouwens wel goed als ik de (niet ideale) Marantz remote app gebruik want daarin klopt de volgorde wel.

polleke_cgc

#1
De juiste tagging van je bestanden is inderdaad belangrijk. Hier gebruik ik enkel flac bestanden, die ik stream via een synology NAS naar mijn NA8005. Heb helemaal geen problemen met die volgorde, maar in de tags is het tracknummer uiteraard juist ingevuld.

Nu : heb quasi alles zelf geript (en de tags via freedb ingevuld). Je kan dat uiteraard ook achteraf via bv. MP3tag. Ondanks de naam van dat programma kan dat ook flac formaten taggen. MP3's of andere compressieformaten met verlies gebruik ik al lang niet meer.

Je geeft wel niet aan welk bestandsformaat je gebruikt, misschien toch eens meegeven...
Dat het wel lukt via de app is logisch : het is de app die dan de volgorde bepaalt, en dus liedje per liedje voedt aan je streamer.
Marantz heeft trouwens 2 apps (remote app en hifi remote), maar je kan elke app gebruiken die DLNA ondersteunt (dus de app van Synology of Bubblepnp, of wat dan ook) werken evengoed.

MatthewBrabant

Ik probeer via een optische kabel geluid van mijn sony-bravia tv naar mijn na6005 te streamen. De optical-out instelling van de tv staat op PCM. (Dus niet op de verboden instelling auto/dolby digital) .
Helaas geeft de na6005 de melding: 'Ontkoppel signaal'. Blijkbaar wordt de samplingfrequentie van het sony bravia signaal niet herkend door de na6005.
De truc werkt dus niet.

Is dit 'normaal' (uiteraard werkt het niet want ....) of is er een oplossing?
Zo'n wereldvreemd apparaat is een sony bravia hdtv toch ook weer niet.

Nb: de gewone tulpkoppeling bravia-na6005 werkt wel maar heeft een hinderlijke vertraging; beeld en geluid lopen net niet helemaal synchroon.

Dank.

DansaN

Citaat van: MatthewBrabant op juni 03, 2015, 16:57:17
Ik probeer via een optische kabel geluid van mijn sony-bravia tv naar mijn na6005 te streamen. De optical-out instelling van de tv staat op PCM. (Dus niet op de verboden instelling auto/dolby digital) .
Helaas geeft de na6005 de melding: 'Ontkoppel signaal'. Blijkbaar wordt de samplingfrequentie van het sony bravia signaal niet herkend door de na6005.
De truc werkt dus niet.

Is dit 'normaal' (uiteraard werkt het niet want ....) of is er een oplossing?
Zo'n wereldvreemd apparaat is een sony bravia hdtv toch ook weer niet.

Nb: de gewone tulpkoppeling bravia-na6005 werkt wel maar heeft een hinderlijke vertraging; beeld en geluid lopen net niet helemaal synchroon.

Dank.
Waarom van TV naar NA6005 en niet van TV naar versterker?

Faxe

Heb je al geprobeerd of het bij alle zenders niet werkt. Bij sommige zenders lukt het me wel om het geluid via mijn NA-11S1 af te spelen en bij andere niet.

SuperStyle

Vraag:
Heb sinds gisteren de NA6500 en ben er blij mee. Het apparaat staat standaard ingesteld op Spotify, nou heb ik een Qobuz account. Weet iemand of het mogelijk is om dit ook via de Marantz app te bedienen. Anders loopt het via Blue-tooth en dat vind ik toch minder.... Tips?

Dank!