SR7009 - kraak of geen geluid in rechtersurround

Gestart door johntak, maart 25, 2015, 17:26:07

Vorige topic - Volgende topic

johntak

Ik heb rond de kerst de Marantz SR7009 gekocht. Prima apparaat, dik tevreden mee. Maar sinds een weekje doet zich iets voor wat nog lang niet zou mogen: het rechtersurround kanaal kraakt en geeft vervormd geluid, of doet helemaal niet mee. Ik dacht dat de speaker kapot was en heb hem vervangen door een andere die vervolgens hetzelfde probleem gaf.

Bij een hoop geluid doet ie opeens wel (even) mee. Het lijkt een beetje op het verschijnsel wat oude versterkers wel eens hebben, dat een kanaal niet goed meedoet totdat je het volume even flink openschroeft en dan opeens doet ie mee.... Zo'n potmetertje dat raar doet, weet je wel.

Kabels zitten verder goed aangesloten. Enig idee wat dit kan zijn? Is dit een gevalletje "terug naar de winkel ermee
?

lo

Nog garantie?
Indien ja, terug naar de winkel ermee!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

hchifi.nl

Ik zou wel eerst even een reset proberen voor je alles loskoppelt, misschien is dat voldoende
om hem weer aan de praat te krijgen.

Helpt dat niet even naar de dealer.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Snuggie

Ik had het zelfde probleem met SR7009 achter op de versterker moest ik de schroef verbinding wat harder aandraaien het probleem is als je de speakerkabel heen en weer haalt komt ie meestal losser te zitten dan moet je hem opnieuw aandraaien dat geldt natuurlijk voor alle speakerverbindingen.