Speaker match met PM11S3

Gestart door CBdicX, maart 21, 2015, 12:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kuruki

Een mogelijkheid is de B&W Nautilus 804D, klassiek en jazz komen hier goed tot hun recht, het is een match
die me te binnenschiet met jouw genoemde Marantz.
Bij de introductie van de Premium 14S1 reeks werd die vaak gebruikt (samen met Boston) door Ken Ishiwata.





CBdicX

Ik speel nu met een set Jamo C 109 (heb ik de komende 14 dagen om te testen), ik moet zeggen, dat valt niet tegen !
Mooi helder geluid, goede verstaanbare vocalen (staat voor mij op plaats nummer 1), een lekkere bas die een flinke beuk kan uit delen.
En de prijs is alles behalve slecht, 2500 euro voor een set zwart of wit, en 3000 euro voor een set Notenhout.
Zoals gezegd vind ik de verstaanbaarheid een van de belangrijkste dingen in een speaker voor mij, en dat gaat beter met de PM11S3 dan met de voorgangers, Magnat Quantum 807.
De Magnats zijn meer LFE beukers maar verliezen het in het midden/hoog gebied van de Jamo's.

In muziek, Easy Listening, komen ze echt to hun recht, heerlijk rustig.
In het wat hardere werk zoals The Prodigy gaan ze lekker mee.
In films (actie en SF) mis ik niets, de Magnats hadden meer bas maar de Jamo's voel ik meer dan dat ik ze hoor.

Ik ben er nog niet klaar mee, maar het was een prima tip die ik kreeg betreft deze speakers.

MarkDoif

Ik speel zelf via mijn pm15s1/sa11s1 op B&W Preference 6 speakers en dat is dan weer mijn smaak die heel erg bevalt. De kleine broertjes Preference 4 en Preference 5 heb ik ook gehad, speelde idem erg mooi in de combinatie (toen nog pm15s1/sa15s1).
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

AkTeVox

#18
Hier een heerlijke combi Marantz PM11s3 & B&W 803s.
Volgens mij een set die voor de prijs "hard to beat" is. De B&W's zetten een zeer ruime en diepe stage neer met zeer veeeeeeel detail in het hoog & midden. De bass is droog en gaat mega afgrond diep. De PM heeft zeker de ballen om de 803s met ijzeren hand aan te sturen. Ze vreten eigenlijk alles van classic over blues & jazz tot rock en deep house. Op MP vind je de 803s al rond de € 2500. Voor een test zeker je PM & oren meedoen! Hoe de PM presteert op de 803D & Diamond weet ik niet, mogelijk is hier een zwaarder bakbeest gewenst. De 803N laat je best links liggen.  :wink:

Veel suc6 met je zoektocht!

Cornelis1921

#19
Citaat van: AkTeVox op mei 18, 2015, 09:17:19
Hier een heerlijke combi Marantz PM11s3 & B&W 803s.
Volgens mij een set die voor de prijs "hard to beat" is. De B&W's zetten een zeer ruime en diepe stage neer met zeer veeeeeeel detail in het hoog & midden. De bass is droog en gaat mega afgrond diep. De PM heeft zeker de ballen om de 803s met ijzeren hand aan te sturen. Ze vreten eigenlijk alles van classic over blues & jazz tot rock en deep house. Op MP vind je de 803s al rond de € 2500. Voor een test zeker je PM & oren meedoen! Hoe de PM presteert op de 803D & Diamond weet ik niet, mogelijk is hier een zwaarder bakbeest gewenst. De 803N laat je best links liggen.  :wink:

Veel suc6 met je zoektocht!
Frank, wij weten zo langzamerhand wel hoe blij je met die topset van jou bent. pompom :-D ;-) :-P byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MarkDoif

 :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Maak me gek...

Ik heb al vaak gekeken naar 804/803 serie maar momenteel gewoon veels te duur. Gezinnetje he...

Maar de Preference 6 die ik nu heb presteert ook al grandioos. Zit ook techniek in van Matrix en Nautilus series  :yes:
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

SMarcel

Citaat van: CBdicX op maart 21, 2015, 12:02:57
Ik hoor vaak dat een bepaald speaker merk een "goede match" vormt met een bepaald versterker merk.
Zal voor Marantz ook wel zo zijn en ik ga gebruik maken van de PM11S3, is er een specifiek merk wat een goede match vormt ?
Ik heb wel eens gelezen dat Marantz en Tannoy goed met elkaar overweg kunnen, en is dat dan de "engelse" klankkleur wat goed werkt, dus zouden merken als KEF en B&W ook in dit plaatje passen ?

Je moet geen luidsprekers kopen de bij jouw versterker passen!!

Je moet luidsprekers die bij jouw oren passen!!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: SMarcel op mei 18, 2015, 12:11:37
Je moet geen luidsprekers kopen de bij jouw versterker passen!!

Je moet luidsprekers die bij jouw oren passen!!

Klopt als een bus maar de versterker moet ze wel correct kunnen aansturen.  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op mei 18, 2015, 12:11:37
Je moet geen luidsprekers kopen de bij jouw versterker passen!!

Je moet luidsprekers die bij jouw oren passen!!
:gp: bis!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... de B&W's staan wel heel erg kort op elkaar zo. Volgens mij net een krappe meter tussenruimte ...
Wonderlijk in dat opzicht, is de zeer ruime en diepe stage. Akoestiek blijft een bijzonder iets :yes:.



Citaat van: AkTeVox op mei 18, 2015, 09:17:19
Hier een heerlijke combi Marantz PM11s3 & B&W 803s.
Volgens mij een set die voor de prijs "hard to beat" is. De B&W's zetten een zeer ruime en diepe stage neer met zeer veeeeeeel detail in het hoog & midden. De bass is droog en gaat mega afgrond diep. De PM heeft zeker de ballen om de 803s met ijzeren hand aan te sturen. Ze vreten eigenlijk alles van classic over blues & jazz tot rock en deep house. Op MP vind je de 803s al rond de € 2500. Voor een test zeker je PM & oren meedoen! Hoe de PM presteert op de 803D & Diamond weet ik niet, mogelijk is hier een zwaarder bakbeest gewenst. De 803N laat je best links liggen.  :wink:

Veel suc6 met je zoektocht!


AkTeVox

#26
Citaat van: xander32 op mei 19, 2015, 06:41:53
... de B&W's staan wel heel erg kort op elkaar zo. Volgens mij net een krappe meter tussenruimte ...
Wonderlijk in dat opzicht, is de zeer ruime en diepe stage. Akoestiek blijft een bijzonder iets :yes:.


Staan dichter bij elkaar voor de foto, normaal 3m uit elkaar.
Niet te snel een wonderlijk oordeel vellen.  :wink:

xander32

... ik kon slechts uitgaan van de info welke jij gaf :wink:.

Citaat van: AkTeVox op mei 19, 2015, 18:18:59

Staan dichter bij elkaar voor de foto, normaal 3m uit elkaar.
Niet te snel een wonderlijk oordeel vellen.  :wink:

AkTeVox

Citaat van: xander32 op mei 19, 2015, 19:01:41
... ik kon slechts uitgaan van de info welke jij gaf :wink:.

Nothing is what it seems.......  :wink:

xander32

... maar het zal ongetwijfeld prachtig klinken; Marantz - B&W geeft vaak een prettige match. Voorwaarde is wel dat betreffende versterker voldoende stroom kan leveren.

Mijn eerste echte set, bestond ook uit een combi van deze twee merken. En ik heb daar echt heel veel plezier aan gehad :yes:.

Citaat van: AkTeVox op mei 19, 2015, 19:09:23
Nothing is what it seems.......  :wink: