Wie kan een sacd sa-1 repareren?

Gestart door Mark43, maart 20, 2015, 17:43:25

Vorige topic - Volgende topic

Mark43

Beste Marantz-liefhebbers,

Ik heb een Marantz-superaudio cd-speler sa-1 gekregen. Samen met een Marantz-versterker PM14. Helaas is de cd-speler zeer kieskeurig. Van de 10 cd's die ik heb geprobeerd, deed het er slechts 1.

Als ik een cd erin stop, hoor je het mechaniek heen en weer gaan. Na zo'n 20 seconden geeft de speler de melding 'Can't read'. De geteste cd's waren allemaal gewone cd's (geen superaudio cd's) uit de winkel, en niet zelf gebrand.

Dit euvel was overigens ook bij de vorige eigenaar het geval.

Graag zou ik willen weten wie en waar ik dit zou kunnen laten repareren. Misschien kan iemand ook een inschatting maken van de kosten.

Aangezien ik in Limburg woon, zou deze provincie of Noord-Brabant ideaal zijn.

Ik ben benieuwd naar de reacties, bij voorbaat dank.

Mark

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Idd   Elst,   probleem  is  de  loopwerken  kan je  zo  kopen  op  ebay.com of  alibaba.  Die  kosten 12.95 +  verzending.  Alleen moeten  ze  afgesteld  worden  en ik  weet niet  hoe dat  moet.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Mark43

Ik heb audioservice.nl bekeken. Klopt het dat zij geen rechtstreeks zakendoen met particulieren, omdat er staat dat reparaties alleen door dealers en importeurs worden aangeboden?

Mocht het idd het loopwerk zijn, mss dat iemand van dit forum dit kan repareren?

Mark

WilliamB

Citaat van: Mark43 op maart 20, 2015, 20:57:58
Ik heb audioservice.nl bekeken. Klopt het dat zij geen rechtstreeks zakendoen met particulieren, omdat er staat dat reparaties alleen door dealers en importeurs worden aangeboden?

Mocht het idd het loopwerk zijn, mss dat iemand van dit forum dit kan repareren?

Mark
Volgens mij repareerd audioservice ook voor particulieren. Gewoon even Bellen.
Succes. byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Onjuist, je kan hen rechtstreeks benaderen als particulier. Of daar moet het afgelopen jaar wat in zijn gewijzigd.

Mark

lo

Mark

Kun je als particulier gewoon benaderen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mark43

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag. Voor de zekerheid: van dat loopwerk lijkt dat jullie zeker gezien de kwaal? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Mark

HAL9000

ik heb nooit  gezegd  dat  je  elst niet  particulier  kan benaderen.  :x
Dat  is  hun  top  inkomen.   :wink:

Ja  kan  elst  gewoon  benaderen.   pompom

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon

Beste Mark.
Dezelfde problemen heb ik ook gehad en deze heb ik nog steeds met mijn sacd 11 speler.
Gedurende de garantie periode is de gehele loopwerk compleet vernieuwd tot 3 x aan toe.
Helaas komt het probleem steeds weer terug.
Na pakweg een halfjaar begint de speler moeite te krijgen om een gewone cd af te lezen en zegt dan can't play of no disc en soms speelt deze gewoon af.
SACD's aflezen is helemaal een probleem.
Na de garantie periode heb ik hem weer laten repareren, gedeeltelijk zelf de kosten betaald.
Pakweg 6 tot 7 maanden weer dezelfde problemen.
Zelf denk ik niet dat het probleem in het loopwerk zit, deze gaan namelijk niet zo snel stuk althans nooit meegemaakt, maar eerder een of ander sensor die je loopwerk moet aansturen die niet goed werkt.

Ik zou hem niet laten repareren.
Weggooien en een andere halen en geen Marantz.....!!!

Straks heb je een speler laten repareren waar je na een halfjaar niks mee kunt. Want wil jij een sacd speler kopen die geen SACD's afspeelt.

Groetjes,

Ps
Soms slaat een cd over. Schoon vegen van deze biedt  soms geen uitkomst.
Wat ik doe is de cd lade openen, paar keer hard blazen in de cd speler via de opening, soms slaat deze dan niet meer over.

xander32

Beste Simon, flink waardeloos die Marantz speler van jou frusty. Daarmee zou mijn vertrouwen in een merk ook weg zijn. Heel begrijpelijk.
Echter staan er tegenover jouw verhaal waarschijnlijk wel honderden, misschien wel duizenden die probleemloos al jaren spelen.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op maart 21, 2015, 06:02:41
Beste Simon, flink waardeloos die Marantz speler van jou frusty. Daarmee zou mijn vertrouwen in een merk ook weg zijn. Heel begrijpelijk.
Echter staan er tegenover jouw verhaal waarschijnlijk wel honderden, misschien wel duizenden die probleemloos al jaren spelen.
:gp: :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *