SR7001 en HDMI

Gestart door Roland65, maart 16, 2015, 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Roland65

Hallo mede-forummers

Al weer een tijdje hier niet geweest, maar nu heb ik jullie toch nodig voor het volgende probleem.
Ik wil de hdmi poorten van de sr7001 gaan gebruiken voor het aansluiten van mijn UPC-mediabox.
dus mediabox uit naar hdmi1 in van de sr en vervolgens hdmi uit naar mijn panasonic plasma tv.
De dvd speler, dv6500 component aangesloten op de sr.

Nu zijn er 2 problemen.

1. het geluid van de mediabox doet het niet via hdmi, dus appart via de digitale (coax) uitgang van de mediabox     aangesloten op de sr. Dat werkt, maar wil het graag met 1 kabel. kan dat?

2. Op het moment dat ik tv kijk werkt het allemaal naar behoren. De upc box gaat niet automatisch aan als ik als bron tv kies, maar daar is mee te leven.
Maar als ik nu een andere bron op de sr kies, bv. cd, dvd of tuner, gaat de upcbox uit. Niet op standby, maar in een soort reset modus. Het duurt dan een minuut of wat voordat hij weer aan te zetten is.
Het lijkt er dus op dat hij van de sr een signaaltje krijgt om uit te gaan en zelfs te gaan resetten.

Nu is mijn vraag of er ergens in het menu van de sr een optie zit waarmee je dit uit kunt zetten.
Volgens de dames en heren van UPC ligt het probleem bij de versterker en niet bij UPC, uiteraard.....
Heb verschillende poorten en kabels en menu-opties geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit.
Iemand van jullie dezelfde ervaring en een mogelijke oplossing?
Ik hoor het graag.
Groeten
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520