Citaat van: struikie op maart 13, 2015, 21:34:04
staan toevallig foto's online
wand achter de TV is dubbel gips dat vrij hangt tegen 4cm isofix geluidsisolatie schuim...
http://www.funda.nl/koop/bolsward/huis-84750850-pa-bruinsmastraat-1/fotos/#foto-9
JW
Strak interieur hoor!
Maar inderdaad ook vrij hard, zitten amper dempende elementen in. Wat je voor de fun eens kunt proberen, is de salontafel even aan de kant zetten en een dekbed op de grond tussen de speakers en de bank in leggen. De tafel reflecteert een hoop geluid, net als de vloer.
Je hebt het huis te koop staan, dus ik ga er van uit dat je qua aankleding niets meer zult doen. Maar tip is ook om zwaardere overgordijnen op te hangen, deze zou je bij luisteren kunnen sluiten (of wat verder dicht doen). Glas reflecteert namelijk ook hard, en geeft er vaak nog een metalige "kling" aan mee. Eventueel wat kussens achter je hoofd tijdens het luisteren, zodat je directe reflecties van de achterwand wat tegengaat.
Op deze wijze kun je in ieder geval ervaren wat demping brengt, en daar voor je nieuwe woonsituatie alvast wat rekening mee houden.
Zelf hebben wij geen salontafel (vind mijn vrouw lelijk, en ik geef haar daar geen ongelijk in), hebben wij een stoffen bank (crime met kinderen, maar dempt wel beter dan leer), hoogpolig kleed op de vloer en gordijnen in de hoeken (kunnen niet dicht). De bank staat niet tegen de achtermuur, daar zit een loopruimte tussen met tegen de achterwand een gevulde boekenkast.
Desondanks hebben wij alsnog last van reflecties.