Kan geen bestanden laden van de NAS op mijn UD 7007

Gestart door saskia.gijsberts, maart 01, 2015, 15:28:55

Vorige topic - Volgende topic

saskia.gijsberts

Ik heb sinds een paar dagen een ud7007 en een av7702.

Nu wil ik graag bestanden af kunne spelen van mijn synology nas ds214se.

Ik heb daarvoor de mediaplayer geïnstalleerd op mijn nas, maar alhoewel de ud wel in het menu van de mediaplayer mijn nas aangeeft kan krijg ik de melding dms browse fail! Terwijl ik het vinkje hiervoor op de nas wel heb uitgezet.

Als ik op dlna search druk gebeurt er niets en als ik op playlist druk zie ik wel de standaard mappen staan music, photo en video, maar deze mappen zijn leeg.
YouTube en Netflix werken wel prima en ik kan via mijn smart tv wel bij alle bestanden op mijn nas.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

RHK

heb ik ook gehad. Heb je een firewall aktief? Probeer eens als ie uitstaat?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Faxe

Je hebt het over de mediaplayer. Maar heb je de mediaserver ook geïnstalleerd/aan staan?

saskia.gijsberts

Nee geen firewall op de nas.

the limp man

heb je een pc? Test eens of het wel werkt als je daar DNLA software op installeert

saskia.gijsberts

Ik heb op de nas de mediaplayer software geinstalleerd.  Welke dlna software zou ik dan moeten installeren?

the limp man

MinimServer is beschikbaar voor windows en synology

Faxe

De media player op je NAS ben je niet nodig om op je UD 7007 bestanden af te kunnen spelen. Wat je moet installeren is een server. De mediaserver van Synology zelf is een prima start kun je gewoon installeren via het package center. Miniserver is ook goed maar wat lastiger te installeren. Hiermee kun je ook alleen maar muziekbestanden afspelen.

the limp man

Ja dat kan inderdaad ook. Zelf proberen wat het fijnste werkt

saskia.gijsberts

Ik heb het probleem inmiddels gelokaliseerd. De ud7007 kwam niet voor in de apparaatlijst op de mediaserver van de nas. Ik heb nu een vinkje gezet bij algemeen dlna apparaat en nu kan ik via de ud wel op de nas.