Dat het intens was; daar zit zeker een kern van waarheid in! Gisteren had ik in de middag nog wat tijd over en ik wist dat Zoldar een 'inloopdag' had georganiseerd, dus in de auto en naar Berkel gereden. Zoals de eerste keer werd ik ook nu weer hartelijk door Zoldar ontvangen, en er was nog een bekende aangeschoven, JRM!
Uiteraard hebben we eerst even bijgeklept over audio, de ontwikkelingen hieromtrent en de bekende koetjes en kalfjes. Fijn is het als je zo binnenkomt en als gelijkwaardigen over onze mooie hobby kan praten. Fijn is het als er over muziek wordt gesproken, en met name, het samen beleven! Iedere keer merk ik bijvoorbeeld bij de 'op de bank sessies', dat het samen genieten is van al dat moois, hoe klein, groot of exorbitant de set ook mag zijn. Alles draait om muziek en de emotie die dit alles met zich mee brengt.
Enfin, even terug naar de set van Zoldar en met de beide benen weer op de grond staan, de set van Zoldar is niet nieuw voor mij, deze set had ik vorig jaar al een keer mogen bewonderen en naar mogen luisteren. Nieuw is de Mytek DAC
en luisteren via een Sony laptop.
We kunner er kort over zijn; een set die volledig in balans is, kippenvel bij de links en rechts scheiding en plaatsing van de instrumenten. Het hoog, midden en laag is prachtig in balans en niets van dit is overdone. Het laag wordt rustig door een sub ondersteund, echter heb ik hier om moeten vragen want je merkt niet dat deze aan staat. Die luidsprekers van Triangle zijn toch beauty's hoor! Deze luidsprekers zijn tot veel in staat en hebben een zeer fraaie bezetting, die Fransen kunnen niet alleen lekkere brie en paturain maken.........
En wat nu zo fraai is, we hebben ook nog van vinyl mogen genieten! Het is persoonlijk, maar ik blijf dit een fantastische geluidsdrager?! vinden. Van het analoge geluid krijg ik nog steeds kippenvelletjes. Diana Krall, genieten!
Na een biertje en een lekker knakworsje (ik kwam precies op tijd binnen), hebben wij kunnen genieten van DSD materiaal en enkele 'gewone' cd schijfjes. Mjammie, die Mytek is wel goed hoor! De set weet emoties over te brengen en dat is voor mij voldoende! Met een relatief 'eenvoudig' loopwerk maar met die knaller van een DAC perst dit alles een geweldig geluidsbeeld naar de speakers. Het klopt allemaal.... Het was luisteren naar muziek, niet naar de set. Chapeau Zoldar.
Binnen een mum van tijd was het 17.00 uur en ik moest echt in de auto stappen, mij los maken van de gezelligheid, gastvrijheid, de muziek en dus de set van Zoldar. En dat was moeilijk, echt moeilijk..........