glaszekering in pm-11 s2 ???

Gestart door daffy, februari 15, 2015, 12:58:01

Vorige topic - Volgende topic

daffy

Ik heb zelf al een keer onder de kap van mijn pm-11 gekeken maar kon geen glaszekering ontdekken.

Weet iemand of er uberhaupt een glaszekering in een pm-11 s2 aanwezig is en zo ja waar ?

Daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

Maurice

Er zit gegarandeerd een zekering in, de vraag is inderdaad waar. Soms zit deze in het achterpaneel, kijk daar eens?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

schieper

Kan overigens misschien ook ceramisch zijn

Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

HAL9000

Ja  volgens  mij  zit  er  1  hoofdzekering  in  en meerdere  herstellende  zekeringen. 
hoezo gaat  de  PM11 niet  meer  aan?

Meestal  wil  het  standby  relais  niet  meer  inschakelen.   is  vaak  1  transistor. 
Heel  soms  een  trafootje  voor  standby.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

daffy

Hoi jon ,

Nee hoor geen mankementen aan mijn pm-11, ik heb gemerkt dat het schoonmaken van bestaande  zekeringen of het vervangen daarvan het geluid kan beinvloeden, jij als techneut zal daar waarschijnlijk het mijne van denken maar dat is nu eenmaal mijn ervaring en beleving door de jaren heen.

Ik heb al eerder de deksel gelicht maar kan zo 123 geen glaszekering vinden, dus of ik heb niet goed gekeken, er zit geen "standaard" glas/keramische zekering in of hij zit op een plaats die niet zichtbaar is.

Vandaar mijn vraag.

Mocht ik de eventueel aanwezige zekering zelf kunnen vervangen dan word het er een van een "normale" leverancier met specs maar wel een variant met vergulde koperen eindkappen en een koperen smeltdraad zonder fantasieprijs zoals bij furutech,hifituning,ahp etc.

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.