Probleempje Marantz SR14

Gestart door JeroenGRT, februari 13, 2015, 14:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JeroenGRT

ik heb een probleem met een marantz sr14, hopelijk herkent een van jullie dit en kan ik het oplossen. Het volgende is het geval:

1. Als je hem voor het eerst aanzet, dus als hij ' koud ' is dan doet soms een kant van de luidsprekers het niet...wanneer je hem dan harder zet dan begint de andere kant ook te spelen...en blijft hij het goed dien.
2. Wanneer je draait aan de volumeknop dan reageert hij daar niet goed op, je blijft doordraaien en soms gaat hij dan harder....via de afstandsbediening werkt het allemaal prima

Nou ben ik benieuwd wat ik hieraan kan doen? Zat zelf te denken om hem eens goed te stofzuigen, en misschien met contactspray binnenin sprayen? Hoor het graag!

Maurice

Ik zou hem een servicebeurt laten geven, mogelijk wat losse contacten?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JeroenGRT

Ik probeer even in te schatten hoeveel dat dan zou gaan kosten, het is mijn oude marantz sr14...mijn moeder gebruikt hem al enkele jaren overigens zonder problemen maar die wil er ook niet teveel geld aan spenderen. Als het iets kleins is als schoonmaken dan zou ik dat zelf ook nog wel kunnen doen.

WilliamB

Jou oude SR is wel een erg goede SR. Zeker in stereo, dus als ik jou was zou ik deze een beurt laten geven. Kan hij weer jaren vooruit.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JeroenGRT

Ja is nog steeds een mooi ding, vond hem in stereo destijds nog iets mooier dan de sr9600 die ik later had.
Kon zich makkelijk meten met een pm17. Hebben jullie enig idee aan wat voor een onderhoudsbeurt ik moet denken en wat dat dan zou gaan kosten?

hchifi.nl

Zeker geen contactspray gebruiken !!! dat maakt meer kapot dan je wilt.

De volumeregeling word digitaal geregeld door een stepper, deze zal waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Andere probleem is zeer waarschijnlijk een slecht relais, deze kan je wanneer deze niet tever versleten is openhalen en reinigen.

evengoed is verder nalopen en reinigen van het toestel niet onverstandig, is toch al weer een jaar of 15 oud.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

JeroenGRT

Dank voor je reactie! Ik denk dat ik hem laat repareren, dan ga ik er zelf niet aan knutselen .
Misschien naar audiosservice in Elst, daar is deze sr14 al eens eerder geweest ivm de Back-up cell.

Cornelis1921

Citaat van: JeroenGRT op februari 13, 2015, 20:05:12
Dank voor je reactie! Ik denk dat ik hem laat repareren, dan ga ik er zelf niet aan knutselen .
Misschien naar audiosservice in Elst, daar is deze sr14 al eens eerder geweest ivm de Back-up cell.
Goed plan, Jeroen. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *