SACD

Gestart door Hermanenmonja, februari 08, 2015, 10:21:57

Vorige topic - Volgende topic

sjoek

Citaat van: xander32 op februari 08, 2015, 19:23:38
Okey, weer wat geleerd :yes:.
Overigens, de cd-versie van Brothers In Arms vind ik zelfs beter klinken dan de sacd ...

dat heb ik dan weer niet vergeleken.. ga ik nog eens doen en dan neem ik de lp er ook in mee.... :-D..
nu moet ik trouwens ook eerlijk zeggen dat ik bij lang niet alle sacd's kan zeggen dat het veel beter, mooier of anders is.
Maar waar topic starter om vroeg de volgende sacd's vind ik persoonlijk erg mooi klinken:
Queen - a kind of magic
george harrison - live in japan
the doors - best of
Meat loaf - bat out of hell
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Hermanenmonja

Citaat van: sjoek op februari 08, 2015, 19:15:20
Wanneer je een 1 op 1 sacd rip hebt en deze iso brand op dvd herkent de ud de disc gewoon als sacd als het goed is. (Mijn ud5005 in ieder geval wel) verder kan ik op de ud5005 via sound mode kiezen tussen stereo of 5.1 indien aanwezig op de orginele sacd. En qua geluidsqualiteit hoort de sacd van dire straits brothers in arms zowel de rip als het orgineel klinken hetzelfde.

Inderdaad staat er sacd op het schermpje, maar is dit dan ook de sacd kwaliteit? De bestanden zijn wel erg groot in ieder geval.

sjoek

Citaat van: Hermanenmonja op februari 08, 2015, 20:04:27
Inderdaad staat er sacd op het schermpje, maar is dit dan ook de sacd kwaliteit? De bestanden zijn wel erg groot in ieder geval.

Voor zover ik kan beoordelen doet de speler precies hetzelfde bij de rip versie van brothers in arms als bij het orgineel (ik bezit beide) en in mijn oren klinken ze ook hetzelfde dus ik ga er van uit dat dit met een andere sacd iso rip hetzelfde is. Vaak worden deze iso rips gemaakt met een oude ps3 en dit zou 1 op 1 iso moeten zijn van orgineel. En zoals gezegd kan ik zelf geen tegen bewijs leveren en alleen maar bevestigen voor zover ik getest heb.

Hermanenmonja

Prima toch?
Lekker door proberen dus...

Wat vinden jullie van de blu-ray muziek schijven?

sjoek

Met blu-ray audio heb ik nog geen ervaring. Lijkt me wel een keer interessant om te testen.

contour

Avalon van Roxy Music...wordt alleen niet meer uitgebracht  :oops: :oops:en de tweede handsmarkt vraagt mega prijzen voor dat schijfje nonono

Supertramp: crime of the century
Rush: moving pictures

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Hermanenmonja

Jaaaaaa...goede titels hoor! Die Doors ben ik ook nieuwsgierig naar.
Heeft iemand een van de (sacd)Genesis boxen toevallig? Vooral de 1970/ 1975 box lijkt me geweldig.
Heb nu zelf de Supertramp, breakfast in America blu-ray gedownload. Erg mooi!

contour

net nog even gezocht.......supertramp en Rush(beide niet in mijn bezit) kan ik niet echt vinden op het net.
jammer. waren import sacd's bij een kennis gehoord ooit, vooral rush was vet..ik heb de goldversie, ook errug fraai, maar die sacd..... :yes:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

contour

de sacd van Genesis the lamb lies down vindt ik vooral een toppertje geworden..

er waren standaard cd versies in omloop met een irritante brom...

Hermanenmonja

Bedoel je meerdere versies van die box of van the Lamb los?
Seconds out schijnt ook erg goed te zijn gelukt.

contour

de Box vooral the lamb, de live box heb ik niet .

selling England en foxtrot zijn ook niet verkeerd...
rob

Hermanenmonja

Citaat van: contour op februari 10, 2015, 22:07:18
de Box vooral the lamb, de live box heb ik niet .

selling England en foxtrot zijn ook niet verkeerd...
rob

Ja gaaf hoor! Genesis altijd een van mijn favoriete bands geweest. Wordt wel eens tijd voor een paar "mooie versies", hahahaha!
Sta op het punt om die '70-'75 box te kopen in U.S.A.
Helaas wel NTSC video gedeelte i.p.v. PAL. Heb net de UD5007 blu-ray speler aangeschaft, maar die is alleen PAL volgens mij...

renes59

Citaat van: Hermanenmonja op februari 08, 2015, 10:21:57
Is er een SACD die je gewoon "moet hebben" qua geluids kwaliteit?
Ja, de SACD: Folksinger van Muddy Waters en de SACD box: van Beethoven, dirigent von Karajan, Berliner Philharmoniker, opname uit 1962. ( Cor voor de verdere informatie  :-))
Zoals het gespeeld is staat het op de sacd met alle ongereptheden die niet weggepoetst zijn. Geweldige dynamiek. Als je naar van Beethoven luistert heb je de neiging om voortdurend naar de volume knop te willen grijpen, de ene keer bijna niet te horen en even later barst het los. Muddy zingt af en toe zo hard dat de microfoon het niet aan kan, wat dan ook te horen is.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Hermanenmonja

Citaat van: renes59 op februari 11, 2015, 09:25:09
Ja, de SACD: Folksinger van Muddy Waters en de SACD box: van Beethoven, dirigent von Karajan, Berliner Philhamoniker, opname uit 1962. ( Cor voor de verdere informatie  :-))
Zoals het gespeeld is staat het op de sacd met alle ongereptheden die niet weggepoetst zijn. Geweldige dynamiek. Als je naar van Beethoven luistert heb je de neiging om voortdurend naar de volume knop te willen grijpen, de ene keer bijna niet te horen en even later barst het los. Muddy zingt af en toe zo hard dat de microfoon het niet aan kan, wat dan ook te horen is.

Zeker interessant ook!

sjoek

Citaat van: Hermanenmonja op februari 10, 2015, 22:26:13
Ja gaaf hoor! Genesis altijd een van mijn favoriete bands geweest. Wordt wel eens tijd voor een paar "mooie versies", hahahaha!
Sta op het punt om die '70-'75 box te kopen in U.S.A.
Helaas wel NTSC video gedeelte i.p.v. PAL. Heb net de UD5007 blu-ray speler aangeschaft, maar die is alleen PAL volgens mij...

voor zover ik weet speelt de ud5007 zowel ntsc als pal.