SACD

Gestart door Hermanenmonja, februari 08, 2015, 10:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Hermanenmonja

Is er een SACD die je gewoon "moet hebben" qua geluids kwaliteit?

RHK

Frankie goes to Hollywood   "Rage hard-The Sonic Collection" bijv.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Hermanenmonja

Ja, klinkt als een tierelier?

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

RHK

weet niet waar je woont, maar op de audiobeurs AZ stadion Alkmaar dit weekend staat CDVinyl4U met een stand met SACD's.

En ook Chris Rutgers van Hepta met zn nieuwe Sublimis Orator speakers, wel groot!! Maar klinkt goed.

Hermanenmonja

Audiobeurs gaat het niet worden, maar bedankt voor de tip!

Ben nu de Snow Goose van Camel aan het proberen (download hoor, via dvd). Klinkt goed.het geluid is "anders", maar wat het nou precies is. Soort hogere toon?
Klinkt een SACD die je koopt anders dan zo'n geripte versie?

RHK

Heb er niet zoveel ervaring mee, met die geripte versies. Vaak zijn die wel stereo in tegenstelling tot mulitchannel op de originele sacd. Heb wel eens een geripte geprobeerd, klinkt ook goed. Hou het liever bij de originele sacd.

Marvin

1op1 geript klinkt precies zoals het origineel. Handig hoor, die digitale wereld. Ook de meerkanaals versie is aan te komen. Kwestie van de juiste kanalen aanboren. [emoji1]

Hermanenmonja

Prettig ja!
Heb nu een blu-ray audio geprobeerd van Tears for Fears...wauw, klinkt ook wel zeg!
Lijkt allemaal nóg strakker...
Leuk leuk lekker proberen maarrrrr

Cornelis1921

Citaat van: Hermanenmonja op februari 08, 2015, 14:41:33
Prettig ja!
Heb nu een blu-ray audio geprobeerd van Tears for Fears...wauw, klinkt ook wel zeg!
Lijkt allemaal nóg strakker...
Leuk leuk lekker proberen maarrrrr
En gaan met die...! ;-) :-D byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RHK

Citaat van: marvin op februari 08, 2015, 14:23:17
1op1 geript klinkt precies zoals het origineel. Handig hoor, die digitale wereld. Ook de meerkanaals versie is aan te komen. Kwestie van de juiste kanalen aanboren. [emoji1]

ja welke dan? clown1  :angel:

Hermanenmonja

Pakt de UD5007 automatisch de goede laag voor het systeem op een meerlaags schijf trouwens? Twijfel omdat er meerdere keuzes soms zijn (5.1 surround etc.)...
Heb geen surround, dus altijd de STEREO versie dacht ik zo.
Maar wellicht kan de speler niet zien of er surround mogelijk is?

Heb nu een dual layer dvd , een sacd rip en een blu-ray gebrand en allemaal goed van kwaliteit, maar wel effe  wennen al die formaten...

xander32

Een sacd ripp is óf gewoon cd kwaliteit (flac/wav) of je moet een sacd ripp in dsd hebben. Maar die kan de UD5007 volgens mij niet weergeven ...

Citaat van: Hermanenmonja op februari 08, 2015, 19:00:21
Pakt de UD5007 automatisch de goede laag voor het systeem op een meerlaags schijf trouwens? Twijfel omdat er meerdere keuzes soms zijn (5.1 surround etc.)...
Heb geen surround, dus altijd de STEREO versie dacht ik zo.
Maar wellicht kan de speler niet zien of er surround mogelijk is?

Heb nu een dual layer dvd , een sacd rip en een blu-ray gebrand en allemaal goed van kwaliteit, maar wel effe  wennen al die formaten...

sjoek

Wanneer je een 1 op 1 sacd rip hebt en deze iso brand op dvd herkent de ud de disc gewoon als sacd als het goed is. (Mijn ud5005 in ieder geval wel) verder kan ik op de ud5005 via sound mode kiezen tussen stereo of 5.1 indien aanwezig op de orginele sacd. En qua geluidsqualiteit hoort de sacd van dire straits brothers in arms zowel de rip als het orgineel klinken hetzelfde.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Okey, weer wat geleerd :yes:.
Overigens, de cd-versie van Brothers In Arms vind ik zelfs beter klinken dan de sacd ...

Citaat van: sjoek op februari 08, 2015, 19:15:20
Wanneer je een 1 op 1 sacd rip hebt en deze iso brand op dvd herkent de ud de disc gewoon als sacd als het goed is. (Mijn ud5005 in ieder geval wel) verder kan ik op de ud5005 via sound mode kiezen tussen stereo of 5.1 indien aanwezig op de orginele sacd. En qua geluidsqualiteit hoort de sacd van dire straits brothers in arms zowel de rip als het orgineel klinken hetzelfde.