Brom Marantz 2216

Gestart door trooper, februari 07, 2015, 20:40:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trooper

Hallo,

IK heb sinds kort een Marantz 2216 in mijn bezit gewoon omdat ik helemaal niks meer aan die moderne dingen vond en ik veel goede dingen had gelezen over de oudere recievers van Marantz en omdat ik ze gewoon heel mooi vind.Nou komt mijn probleem.In het begin had de reciever bij het aan zetten enkele seconden een lichte brom over de speakers maar dan was de brom ook weer weg.Stoorde ik mij totaal niet aan.Maar nu blijft die brom constant aanwezig.Verder is het net of er een slechte antenne aansluiting op zit want ik krijg geen zender meer goed door en het geluid is krakerig en het stereo lampje brand ook heel soms nog een beetje zwakjes.Dit krakerige geluid is er ook bij het afspelen van een cd.En de de eene luidspreker speelt luider dan de andere.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?Of iemand die dit kan repareren het liefst bij mij in de buurt.Woon in Friesland.

b.v.d. voor jullie reacties.Groeten Jan

hasselblad

#1
Beste Jan,

Welkom op het forum.
En ja, de 2216 is van een kwaliteit die tegenwoordig niet meer wordt gemaakt.
De klachten die je beschrijft komen door de ouderdom, de condensatoren zijn overleden.
Op dit forum bieden een aantal uitstekende technici hun diensten aan waardoor je de 2216 weer helemaal op kunt laten knappen inclusief nieuwe LED verlichting voor het fraaie blauwe front.
Lees eens op je gemak de rubriek VINTAGE door.

Groet

Rob

trooper

Bedankt Rob,

Ik ga even bekijken/uitzoeken door wie en waar ik de reciever laat reparen.

Gr.Jan

Cornelis1921

Citaat van: trooper op februari 08, 2015, 14:20:08
Bedankt Rob,

Ik ga even bekijken/uitzoeken door wie en waar ik de reciever laat reparen.

Gr.Jan
SB_Marantz (omgeving Nijmegen); HAL9000 (omgeving Rotterdam) & thanatos (omgeving Westland/Den Haag). Veel succes! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

trooper