Flac afspelen UD5007

Gestart door Cousin John, februari 07, 2015, 09:39:12

Vorige topic - Volgende topic

Cousin John

Ik heb een UD5007. Deze heb ik bedraad aangesloten op mijn UPC Horizon Box. Op de UPC Horizon box heb ik ook mijn NAS (QNAP HS-251) aangesloten. Als ik flac bestanden afspeel over de NAS springt de UD5007 op vaste momenten over naar het volgende nummer. Voorbeeld: track 1: na 1 min 5 sec; track 2: na 4 min 32 sec.

Herstart ik alle systemen dan springt hij weer op hetzelfde moment over. Iemand enig idee? Zet ik de bestanden over naar wav dan is het probleem opgelost. Echter Flac is van betere kwaliteit.

Marvin

Met je probleem kan ik je niet helpen. Maar een wav klinkt hetzelfde als een flac.

https://www.alpha-audio.nl/2011/06/wav-versus-flac/

Cousin John

Middels de USB uitgang speelt de UD5007 wel flac. Hier geeft het systeem ook aan dat het om een flac bestand gaat. Via de NAS geeft het systeem type PCM aan en bij het afspelen wav. Terwijl het om een flac bestand gaat!?

Het is net of bestanden via de NAS automatisch op PCM / WAV staan. Staat er wellicht bij mij een instelling fout?

Marvin

Dat werd in het artikel bij de reacties ook ergens aangehaald. Dat de nas het in wav omzet voordat hij het afspeelt.
Maar ik weet echt geen oplossing. Hier draait alles direct vanaf de pc, dan heb je al dat gedonder niet.

QuattroNL

Bij mijn Synology (maar dat zal bij een Qnap niet anders zijn) kan je aangeven of audio geconverteerd moet worden. Waar het precies weet ik niet, ik heb geen Qnap.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cousin John

Bedankt voor de reacties. Dacht dat trancoderen alleen beeld betrof.
Heb inmiddels de vraag uitgezet bij QNAP.

Nogmaals bedankt