UD5007

Gestart door Hermanenmonja, februari 04, 2015, 14:31:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hermanenmonja

Goedendag!
Nieuw hier op dit forum en wellicht is het al eerder behandeld, maar ik kon daar niet veel over vinden.
Mijn blu-ray speler heeft kuren en nu ben ik van plan om de UD5007 aan te schaffen. Heeft een goede prijs/ kwaliteitsverhouding (€350,-) nu denk ik.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze speler? Ben op zoek naar een goede blu-ray en de sacd en netwerk bonus is erg meegenomen. De 7007 is nog uitgebreider, maar stuk duurder, dus eigenlijk niet de bedoeling.
We hebben geen super high end installatie thuis, maar redelijk (Marantz) setje met Totem Staff speakers (net nieuw, erg blij mee).

5007 goed idee?

Groet,

Herman

hchifi.nl

Prima speler voor idd een 345,00 euro

De UD7007 is stereotechnisch nog iets beter maar kost idd een 175,00 euro meer.


Aan beide koop je gewoon een goede machine, wij hebben bij beide ook zelden klachten van eindgebruikers.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Hermanenmonja

Oke, bedankt voor de info. Goed om te weten!

Rico Coolen

Ik heb sinds kort ook deze speler in bezit. Alle schijfjes speelt hij netjes af. Nu had ik gisteren met een blu ray dat hij deze ging lezen maar verder niet afspeelde. Totdat de speler automatisch de lade weer opent zonder ook maar iets weer te geven. Zijn er meerdere die dit ooit hebben gehad. Overigens speelt hij een andere blu ray netjes af

hchifi.nl

Citaat van: Rico Coolen op februari 04, 2015, 18:00:02
Ik heb sinds kort ook deze speler in bezit. Alle schijfjes speelt hij netjes af. Nu had ik gisteren met een blu ray dat hij deze ging lezen maar verder niet afspeelde. Totdat de speler automatisch de lade weer opent zonder ook maar iets weer te geven. Zijn er meerdere die dit ooit hebben gehad. Overigens speelt hij een andere blu ray netjes af

Dan herkent hij hem niet.. dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij de 5007 eigenlijk.
Heb je al gekeken of je nieuwe firmware kan binnenhalen wanneer je hem aan internet hebt aangesloten ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Rico Coolen

Nieuwste firmware heeft ie binnengehaald! Heb helaas niet meer blu-ray discs liggen om te testen. Had anders wel een melding verwacht dat de disc niet leesbaar is, maar dat geeft de speler dus niet aan!?!

xander32

Toten Staff zijn toch zeker erg fraaie ls.!

Citaat van: Hermanenmonja op februari 04, 2015, 14:31:36
Goedendag!
Nieuw hier op dit forum en wellicht is het al eerder behandeld, maar ik kon daar niet veel over vinden.
Mijn blu-ray speler heeft kuren en nu ben ik van plan om de UD5007 aan te schaffen. Heeft een goede prijs/ kwaliteitsverhouding (€350,-) nu denk ik.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze speler? Ben op zoek naar een goede blu-ray en de sacd en netwerk bonus is erg meegenomen. De 7007 is nog uitgebreider, maar stuk duurder, dus eigenlijk niet de bedoeling.
We hebben geen super high end installatie thuis, maar redelijk (Marantz) setje met Totem Staff speakers (net nieuw, erg blij mee).

5007 goed idee?

Groet,

Herman

Hermanenmonja

Ja,  die Totem Sttaf speakers zijn waanzinnig. Echt een opwaardering van mijn redelijk oude Marantz setje ( o.a. 67se en pm 68) wat nog steeds een prettig muziekje voortbrengt!
Voegt de sacd echt wat toe denk je?

Cornelis1921

Citaat van: Hermanenmonja op februari 04, 2015, 23:08:13
Ja,  die Totem Sttaf speakers zijn waanzinnig. Echt een opwaardering van mijn redelijk oude Marantz setje ( o.a. 67se en pm 68) wat nog steeds een prettig muziekje voortbrengt!
Voegt de sacd echt wat toe denk je?
Ja en nee. Er is een (hoorbaar) verschil met Red Book CD, maar of jij het (soms flinke) prijsveschil tussen die twee formaten de moeite waard vindt moet jij zelf bepalen.

I.i.g. nog van harte welkom hier.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Beste Herman,

Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen. Ik ben begonnen met een zwarte UD7007 en een zwarte SR7005 (nieuw gekocht) en heb daar een tijdje mee gedraaid.
Omdat mijn voorkeur naar een zilveren Marantz set uitging, heb ik via MP met iemand een ruil kunnen maken. Het enige verschil hierin was dat ik dan een zilveren UD5007 ervoor terugkreeg.

Omdat mijn voorkeur voor de kleur groter was dan de het "waarde/kwaliteit" verschil tussen de UD7007 en de UD5007 heb ik het meteen gedaan.

Ik kan zeggen dat ik geen waarneembare verschillen constateer en dat (voor mij) de UD5007 net zo goed werkt als de UD7007.

Ik ben dus een uitermate tevreden gebruiker van de UD5007.

Groeten,

Marcel

Hermanenmonja

Bedankt, goede info allemaal! Ik ben gezwicht...
Ik laat nog even mijn bevindingen weten. Altijd leuk en beetje spannend een nieuwe aankoop!

By the way: wordt dit de nieuwe afspeel machine denken jullie ook voor cd's of zal de se67 dit blijven? Ben erg benieuwd of ik verschil ga merken tussen die 2.

SMarcel

Citaat van: Hermanenmonja op februari 05, 2015, 09:52:33
By the way: wordt dit de nieuwe afspeel machine denken jullie ook voor cd's of zal de se67 dit blijven? Ben erg benieuwd of ik verschil ga merken tussen die 2.

Het genieten van de UD5007 als CD-speler is heel goed, zeker als je SACD gaat spelen, maar dat doet in principe elke SACD speler.
Maar als CD-speler doet dit apparaat het heel goed.

Succes en heel veel plezier met de aankoop/aanwinst.

Groeten,

Marcel

audiof. zonder budget

Citaat van: Hermanenmonja op februari 05, 2015, 09:52:33
Bedankt, goede info allemaal! Ik ben gezwicht...
Ik laat nog even mijn bevindingen weten. Altijd leuk en beetje spannend een nieuwe aankoop!

By the way: wordt dit de nieuwe afspeel machine denken jullie ook voor cd's of zal de se67 dit blijven? Ben erg benieuwd of ik verschil ga merken tussen die 2.

SACD vind ik echt een hoorbare verbetering geven t.o.v. CD-spelers. De UD5007 is een goede alleskunner die zowel CD's als SACD's lekker afspeelt. Ik heb indertijd, als een package-deal) een SR7005 en UD7006 gekocht en ben hier erg tevreden over. Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe groot (of juist hoe klein) het verschil tussen de UD500X en de UD700X nou werkelijk is....

OF er een verschil is met je SE67?? Ik denk het wel, de tijd schrijd voort en de techniek ook. Wat je vooral ziet is dat de huidige wat goedkopere spelers soms vergelijkbaar spelen met veel duurdere jaren van een paar jaar geleden. Het is ook maar een beetje waar jouw voorkeur naar uit gaat.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Hermanenmonja

Zo, spiksplinter nieuwe machine staat!

Moet nog echt een sessie houden om te testen, maar 1e indruk is goed hoor! Strak beeld, geen haperingen zoals het oude apparaat had wat nu vervangen is en handige Netflix knop. Zijn meteen aan een proefmaand begonnen...hahaha.
Cd geluid klinkt strak, helder, wellicht iets scherper dan de 67SE, maar welke beter klinkt kan ik (nog) niet zeggen. Wat meer uitproberen dus!

Ben niet zo thuis in het SACD genre, maar heb zin om het een en ander uit te proberen.

Damhooligan

Citaat van: audiof. zonder budget op februari 06, 2015, 08:13:45
De UD5007 is een goede alleskunner die zowel CD's als SACD's lekker afspeelt.

En dvd's en blurays  :lol:
Hij kan inderdaad heel veel.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.