Hulp nodig netwerk streamen UD5007

Gestart door Rico Coolen, februari 03, 2015, 22:16:49

Vorige topic - Volgende topic

Rico Coolen

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen bij mijn probleem.
Ik heb de volgende setup: UD5007 met de SR7009.
Nu is het zo dat mijn SR7009 via WIFI verbonden is met de router (UPC Horizonbox) en de UD5007 bekabeld.
Nu wil ik graag films streamen naar de UD5007. Bij de eerste keer aanzetten van de UD5007 kreeg ik meteen de melding dat er een update beschikbaars was. Deze heb ik meteen geïnstalleerd. Dit is succesvol uitgevoerd en heb meteen een verbindingscheck uitgevoerd en deze is ook correct uitgevoerd. Daarna via de Youtube app een fimpje bekeken. Dit werkt allemaal prima.
Nu heb ik het volgende probleem/vraag:
Wanneer ik via mijn laptop in "netwerk" kijk, dan zie ik onder andere mijn tv naar voren komen en mijn Marantz SR7009 maar niet mijn UD5007!?! Moet ik deze hier dan ook niet zien?
Krijg deze overigens ook niet te zien in de Marantz Remote app, terwijl mij televisie en receiver wel gevonden worden bij 'Apparaten'.
Vervolgens wil ik via de speler naar een map die ik gedeeld heb op mijn laptop, maar ik krijg deze niet gevonden in de UD5007.
Ik ben echt een leek in delen/streamen via een netwerk dus kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om mijn bestanden te streamen naar de UD5007.
Alvast bedankt.

Rico Coolen

Update:

Ik heb het mogelijk gekregen om films af te spelen via mijn netwerk hardeschijf.
Het probleem zit dus waarschijnlijk in het sharen vanuit mij laptop.
Het is voor mij niet mogelijk om een thuisgroep aan te maken aangezien ik Windows 7 Home Premium heb.
Graag tips hoe ik dit aan de gang kan krijgen.

Hermanenmonja

Vond dit nog:

Windows 7 Starter: belangrijkste vragen

Ja, u kunt zowel een draadloos als een bekabeld netwerk aanleggen en zich bij deze netwerken aanmelden met Windows 7 Starter. U kunt ook lid worden van een thuisgroep als u automatisch printers, media en documenten wilt delen met andere computers met Windows 7 in uw huis. Een thuisgroep kan echter alleen worden gemaakt in Windows 7 Home Premium, Professional of Ultimate.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/products/windows-7-starter-top-questions

Rico Coolen

Ik had de vraag ook bij Marantz neergelegd waarbij het volgende het antwoord was. Wellicht dat andere hun voordeel ermee kunnen doen.

Geachte heer Coolen,

Bedankt voor uw contact met Marantz.

Het klopt dat de app de remote app geen verbinding kan maken met de UD speler (UD5007). De twee zijn niet compatibel. Dit heeft te maken met verschillende klasse van DLNA. De speler word als een Digital Media Player geclassificeerd. Deze apparaten kunnen niet gezien worden op via een Digital Media Controller (de remote app)of Digital Media Server,  en kunnen enkel zelf naar media zoeken op het netwerk.

Voor meer informatie betreffende verschillende klasse van DLNA zouden we aanraden om http://www.dlna.org/ te bezoeken.

De reden waarom uw AVR wel gezien word is omdat de AVR een combinatie van een Digital Media Player en een Digital Media Renderer is.

U kunt in de remote app wel via de AV receiver (SR7009) een aantal basis commando's naar de UD5007 sturen via HDMI CEC wanneer u de bron voor blu-ray geselecteerd heeft op de AV receiver  in de remote app. Zorg er wel voor dat de HDMI bediening op beide apparaten aanstaat zodat deze functie zal werken.

Hiernaast kan het zijn dat de media server die u gebruikt sommige bestands formaten niet ondersteund en daarom ook niets op het netwerl laat zien. We zouden aanraden om een DLNA media server te instaleren op uw laptop zoals Plex of Universal Media Server. Deze zullen uw video bestanden wel over het netwerk aan kunnen bieden en zodoende zal de UD5007 deze media server kunnen zien.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support

Rico Coolen

Zoals hier boven staat, gebruik ik mijn ud5007 ook als mediaspeler. Echter bij video ts files is de ondertiteling te dik en dus slecht leesbaar.
Dit is bij vrijwel alle films, met de toets subtitels kun je niks veranderen, weet iemand een oplossing. Bij MKV bestanden met ondertiteling wordt er helemaal niets weergegeven. Zelfs wanneer ik via subtitle wel een onderting kies..

RHK

Ik gebruik het programma Nero Mediahome Essentials als mediaserver via mn laptop. Stream zo video en muziek naar de UD7007, die het dan ziet onder mediaplayer scherm. :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Rico Coolen

Bedankt voor je reactie. Ga ik vanavond meteen proberen

Edit: Net geprobeerd maar krijg de bestanden niet te zien vanuit de UD5007. Vanuit mijn SR7009 zie ik de map van Nero wel!?!