SR7008 uitbreiden met een MM7025

Gestart door Marc_4, januari 30, 2015, 20:18:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc_4

Hallo,

Heeft het nut om mijn SR7008, aangesloten als 7.1 opstelling, uit te breiden met een MM7025?

-Draai veel Muziek/Film Blurays op redelijk tot hard volume in surround.
-Draai veel Muziek in stereo op hard volume.

Echter vind ik de SR in stereo (speakers KEF C7) wat achterblijven wat me doet denken aan de MM7025.
Een Yamaha welke door de SR vervangen is was daar duidelijk beter in.

Kan ik indien ik de Fronts aansluit op een MM ook mn SR mee laten draaien (bij surround) of is dat zowiezo de bedoeling, kan het antwoord niet echt duidelijk gevonden krijgen en heeft een toevoeging van de MM wel effect??

Wie helpt me.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

pameijer

Mijn mening is dat die MM7025 niets toe gaat voegen. Hij staat sowieso niet bekend als een goede eindversterker, en je SR7008 zou prima in staat moeten zijn je C7's aan te sturen; hij heeft een gevoeligheid van 91 dB!

Draai je stereo in Pure Direct of met Audessey?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marc_4

Draai je stereo in Pure Direct of met Audessey?
[/quote]

Met Audessey, en daar vind ik dat de Fronts erg worden teruggeschroefd en weinig Bass meer produceren.
Audessey uit geeft vaak veel meer Bass (EQ dan zo ingesteld met meer Bass) maar in sommige gevallen weer veel minder dan als ik Audessey weer aan zet.
Blijf dus schakelen tussen Audessey uit en aan.

Lees dat ik ook een instelling LFE kan omzetten naar LFE+main, maar dan blijft het laag van mn fronts niet de gewenste Bass geven...

Daarom dacht ik aan de MM7025...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

DansaN

Heb je al geprobeerd je fronts als Large in te stellen in het handmatige setup menu?
Ik vermoed dat ze via Audyssey op Small staan.

pameijer

Ik zou als ik het zo hoor het geld dat je aan een ev uit wilde geven spenderen aan een Audyssey Pro meting.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

QuattroNL

Of een dedicated stereo amp voor de stereo muziek. De voorversterker bepaalt namelijk de sound, een losse e.v. voegt (erg) weinig toe.
Zo heb ik het ook: pre-out van de SR op de main in van de PM. Fronts op de PM, center+surround op de SR.
Stereo luister ik dus alleen via de PM en films gaan via beiden. De PM (een PM15S2 in mijn geval) is in stereo velen malen mooier dan mijn SR5006.
Als je de juiste PM kiest (vanaf de PM7003) heeft deze een 'power amp direct' functie zodat je de voor- en eindversterker van elkaar kan loskoppelen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marc_4

Citaat van: DansaN op januari 30, 2015, 22:08:28
Heb je al geprobeerd je fronts als Large in te stellen in het handmatige setup menu?
Ik vermoed dat ze via Audyssey op Small staan.

Staan al op large en Full range...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

pameijer

Met een sub moet je ze op Small zetten en de instelling in je Marantz op LFE+Main. Crossover in eerste instantie op 80. Een stereoversterker is voor deze speakers, met alle respect, overkill. De SR7008 is echt een meer dan potente amp voor je KEF-jes. Wil je toch meer/beter, begin met een upgrade van je speakers. Of mijn eerdere tip: Audyssey Pro meting.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Perfect_audio

Citaat van: pameijer op januari 31, 2015, 06:54:19
Met een sub moet je ze op Small zetten en de instelling in je Marantz op LFE+Main. Crossover in eerste instantie op 80. Een stereoversterker is voor deze speakers, met alle respect, overkill. De SR7008 is echt een meer dan potente amp voor je KEF-jes. Wil je toch meer/beter, begin met een upgrade van je speakers. Of mijn eerdere tip: Audyssey Pro meting.

Deze week nog iemand blij gemaakt met Audyssey Pro:
"Gisteren paar films bekeken, wat me opviel dat het zeer relax "wegluisterd", geen gestress in het geluid, ook op hoog volume niet, waarin het geheel nog meer op zijn plaats valt."

Voordat je hardware gaat aankopen, investeer in de correctie van de grootste boosdoener van het geluid: je kamer.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

DansaN

Citaat van: pameijer op januari 31, 2015, 06:54:19
Met een sub moet je ze op Small zetten en de instelling in je Marantz op LFE+Main. Crossover in eerste instantie op 80. Een stereoversterker is voor deze speakers, met alle respect, overkill. De SR7008 is echt een meer dan potente amp voor je KEF-jes. Wil je toch meer/beter, begin met een upgrade van je speakers. Of mijn eerdere tip: Audyssey Pro meting.
Zeker voor stereo is dit iets subjectiefs dat je voor jezelf moet bepalen.
Ik vond in stereo mijn Kef's veel beter klinken op Large dan op Small met sub.

Smaak blijft persoonlijk  :wink:

toetertje20


Marc_4

Voordat je hardware gaat aankopen, investeer in de correctie van de grootste boosdoener van het geluid: je kamer.

ron
[/quote]
Waarschijnlijk binnenkort verhuizing in verschiet, dus daar maar ff mee wachten maar is denk ik ook DE oplossing.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

Citaat van: toetertje20 op januari 31, 2015, 12:51:06
kun je de kef's niet bi-ampen?

Zou dat het verschil maken, lees daarover ook tegenstrijdige berichten....
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

toetertje20

als jij het gevoel hebt dat je vermogen te kort komt,
kun je gaan bi-ampen. Je versterker kan het.
er staan nu 2 eindtrappen niets te doen, je kunt dus
bijna gratis 2 x zoveel vermogen naar je frontspeakers sturen.

Of het ook daadwerkelijk zin heeft hangt van heel veel factoren af.
Bij de ene is het een verbetering, bij de ander merk je het niet.
Bi-wire is iets anders, daar valt veel minder mee te bereiken.

Marc_4

@Toetertje:

Ga me hierover eens wat verder inlezen!!

Dank!!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA