Hallo allemaal,
Ik kan weinig vinden over de vervanging van zekeringen bij marantz door audiofiele zekeringen . Vandaar dat ik het belangrijk vind om het onder de aandacht te brengen.
Ben namelijk 2 weken bezig geweest met het uitgebreidt testen van de 2 beste zekeringen die nu op de markt zijn, nl: hifi tuning suprême en furutech beide voorzien van de WA Quantum chip , welke een extra boost geven aan deze zekeringen. De algemene kenmerken van deze verschillende zekeringen is dat de hifi tuning zekeringen wat warmer sound heeft dan de furutech zekeringen die daarentegen een weer wat helderder en schoner geluid produceren. Beide zekeringen zijn levendiger en dynamischer dan de normale glaszeketingen , waarbij ik vind dat bij de hifi tuning zekeringen het accent ligt op het niet onbelangrijke midden gebied en de furutech zekeringen daarentegen meer balans vertonen in het hoog , midden en laag.
Na het steeds wisselen van de zekeringen in zowel mijn voorversterker de PS 17 en 2 eindversterkers de SM 17's en het steeds draaien van de zekeringen omdat ze ook nog richtingsgevoelig zijn , was ik er na 2 weken uit met een verbluffend resultaat. In mijn set was de beste combinatie een hifi tuning suprême in mijn PS 17 en de furutech's in mijn eindversterkers de SM 17's. Het leek wel of er een gordijn voor mijn geluid werd opengetrokken. Het geluid was schoner , helderder, dynamischer, levendiger en de 3 dimensionaliteit nam toe.
Het is een enorme geluidsverbetering voor het geld en zeker de moeite waard.
Gr
Mack Audio