Marantz PM52 soms uitvallen rechter kanaal

Gestart door ruumag, januari 17, 2015, 13:35:21

Vorige topic - Volgende topic

ruumag

Beste Luister vrienden, kan iemand mij vertellen welk type potmeter wordt gebruikt voor de balans instelling van mijn Marantz PM5, of is het een standaard potmeter.
Alvast bedankt.

HAL9000

Ik  denk  eerder een slechte  binding  of  relais  dat  vet  is. Deze  serie  heft  altijd  losse   bron aansluitingen achter  en ook soms  staan de  speaker  terminals  los  uit  het  tin.   Verder zou  natuurlijk een schakelaar  vuil  zijn.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Relais zijn niet vet....een spoel en maak en verbreek contacten(oxidatie) Het overige zou zomaar kunnen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Met vet  bedoel  ik,   nicotine  aanslag,  frituur/bak  aanslag. En puur  koolstof  is grafiet  is  vettig. 
Echter  zijn  deze  versterkers  daar  nog  te  jong  voor  om ingebrand  te  zijn,  tenzij  de  eindversterkers  wellicht  uit  balanes  zijn en zodoende  de   relais  laten  vonken.

maarja  allemaal  niet  belangrijk  Ik  denk  dat  het  losse  tin contacten zijn zoals  gewoonlijk.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ruumag

bedankt voor de reactie. Bedoelen jullie hiermee dat het om de verbinding pot (= balans) meter en printplaats die slecht contact maakt. Wanneer ik de balans knop een beetje heen en weer jutter blijft het weer een tijdje goed functioneren. Overigens wanneer ik de knop source direct gebruik treedt dit verschijnsel niet op. Het lijkt mij dat juist daarom het probleem in de balansknop zit en niet verder naar achter ( speakers).