CD5005 (& CD6005) cd-text error vanaf track 25 (titel weergave)

Gestart door Dinky01, januari 16, 2015, 23:36:33

Vorige topic - Volgende topic

Dinky01

Vandaag als vervanger van mijn CD-67 mkII een CD5005 gekocht. Speler klink erg goed dus ben er blij mee.

Tijdens het afspelen van een originele cd met cd-text zag ik ineens dat vanaf track 25 er een probleem is met het weergeven van de cd-text.

De cd-text bij track 25 blijft leeg, bij track 26 staat er "no track title" en vanaf track 27 verschijnen er vreemde tekens op het scherm. De tijd blijft wel normaal weergegeven.

Het betreft hier een originele cd van Sony Music (Grandmix 2014 van Ben Liebrand)
Heb andere cd's geprobeerd en daarbij heeft de cd text hetzelfde probleem, vanaf track 25 gaat het steeds mis.
De weergave van de mp3 track title geeft geen problemen

(Mijn autoradio geeft de cd-text overigens wel goed weer dus het ligt niet aan de cd's).

Iemand enig idee, toch maar omruilen?

Edit:
19-01 in de winkel een CD6005 getest en die vertoonde hetzelfde probleem.

MauZ

Niks vreemds. Hij hoeft niet terug.. :-D

Van de Marantz site:

Geprogrammeerd afspelen   25
Herhalen: track/programma/A-B   o
Afspelen in willekeurige volgorde   o
Pitch-control   o

Niks aan het handje dus
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Dinky01

Citaat van: MauZ op januari 17, 2015, 12:19:56
Niks vreemds. Hij hoeft niet terug.. :-D

Van de Marantz site:

Geprogrammeerd afspelen   25
Herhalen: track/programma/A-B   o
Afspelen in willekeurige volgorde   o
Pitch-control   o

Niks aan het handje dus

Hallo MauZ,

Had inderdaad ook gezien dat de speler tot 25 tracks te programmeren is.
Alleen is dat hier niet van toepassing, ik speel de cd gewoon vanaf het begin af. Dat dit vanaf track 25 gebeurd lijkt mij toeval.

Ben erg benieuwd wanneer een cd speler de cd-text leest vanaf de cd. Gebeurd dit tijdens het inlezen van de cd en worden deze gegevens dan ingeladen in een geheugen? Lijkt er meer op dat deze data dan corrupt raakt. Mogelijk is er hier iemand die kan vertellen hoe dit werkt.

MauZ

Ha ha oke..

Nou dan neem ik ook de proef op de som aangezien ik ook de 5005 heb..
Dus je hoort nog van me.. :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Dinky01

Citaat van: MauZ op januari 17, 2015, 12:53:07
Ha ha oke..

Nou dan neem ik ook de proef op de som aangezien ik ook de 5005 heb..
Dus je hoort nog van me.. :wink:

Top! Ben erg benieuwd of dit bij jou ook gebeurd!

Dinky01

Je hoeft overigens de cd niet van het begin af te spelen hoor, als ik naar track 25 ga en op play druk gaat het ook mis met de cd-text.

MauZ

Oke....
Ik heb gezocht naar een originele cd met meer dan 25 tracks.  Helaas heb ik die niet [emoji20]

Maarrrrr...  Had wel een aantal gebrande cd's met mp3tjes erop.

Zie foto...

Dinky01

Bedankt voor de moeite en het testen MauZ!

De titel weergave bij het afspelen van MP3 is bij mijn 5005 ook goed.

Het heeft dus echt iets te maken met de cd-text.

MauZ

You're welcome..  [emoji6]

Oké...  Het ziet er idd vreemd uit.. [emoji53]
Mocht ik toch 25+ track originele muziek cd op de kop tikken dan zal ik het wederom testen.. [emoji2]

Succes..

polleke_cgc

Bij een mp3 zit die metadata echt in het mp3-bestand. Dus daar zal je dat probleem inderdaad niet hebben. Bij cd-text zou het inderdaad wel kunnen dat dat in 1 bestandje zit voor de hele cd, en als je marantz dan maar geheugen heeft voor 25 nummers, dan heb je het inderdaad vlaggen.
Maar zo'n cd's zijn redelijk zeldzaam. Ik heb er eentje met 24 nummers, meer geraak ik niet...
Mijn Kenwood cd-speler heeft bv ook maar een nummerkalender voor 20 nummers. Meer speelt hij gelukkig wel af.

Dinky01

Vandaag terug geweest naar de winkel en daar een aantal verschillende cd's geprobeerd...

Een CD5005 nieuw uit de doos en een CD6005 die in de winkel stond hadden hetzelfde probleem.

Toch best slordig van Marantz!

(Nogmaals, ligt niet aan de cd's want mijn autoradio en pc geven de cd-text wel goed weer).

Cornelis1921

Citaat van: Dinky01 op januari 19, 2015, 21:31:39
Vandaag terug geweest naar de winkel en daar een aantal verschillende cd's geprobeerd...

Een CD5005 nieuw uit de doos en een CD6005 die in de winkel stond hadden hetzelfde probleem.

Toch best slordig van Marantz!

(Nogmaals, ligt niet aan de cd's want mijn autoradio en pc geven de cd-text wel goed weer).
Oftewel een illusie armer en een frustratie rijker. frusty
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *