Hulp omtrent vragen videoconversie en i/p upscalen SR7008

Gestart door Marc_4, januari 16, 2015, 20:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marc_4

Hoi,

Heb geen info-beeld (zoals volumeniveau op TV) als ik Videoconversie op stand UIT zet.
Probeer me zo goed mogelijk van antwoorden te voorzien maar het wordt me niet duidelijk.

Ben in bezit van een UE48UH7500 Ultra HD TV waaraan via HDMI de SR7008 hangt met daaraan een Blu-ray en BoxeeBox, beide 1080/24p.
Ik liet de SR upscalen naar 4K, omdat het beeld me dan iets scherper lijkt, echter onstaat er soms een dropout van 1 sec van beeld.
Uitzetten van videoconversie lost dit probleem op maar schakelt dan mn OSD uit, wat ik wel wil zien (volumeniveau).

Nu mijn vragen:
-Wat is het eigelijke nut van Videoconversie?
-Moet ik de i/p scaler wel aanzetten, geeft de TV zelf geen omzetting naar progressive beeld ondanks dat er mogelijk interlaced wordt aangeboden?

kan iemand me bijpraten want ik lees op internet wel wat het is maar er wordt nergens duidelijk vermeld of het AAN of UIT moet...
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

#1
Alvast bedankt!!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

toetertje20

heb je de juiste hdmi uitgang van de Marantz?
volgens mij zendt hij niet op alle uitgangen osd mee.

Marc_4

Toetertje: Er loopt een enkele HDMI van SR naar TV.
Als ik TV op source HDMI zet dan heb ik OSD.
Maar TV naar SR is via optische kabel en geen ARC HDMI...zodoende geen OSD lijkt mij.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

toetertje20

over de optische loopt alleen geluid.
je hebt geloof ik op je receiver 3 hdmi uitgangen.
bij eentje staat monitor, die moet naar je tv.
heb je eventuele extra apparaten wel via de Marantz lopen.

Marc_4

Citaat van: toetertje20 op januari 31, 2015, 12:47:20
over de optische loopt alleen geluid.
je hebt geloof ik op je receiver 3 hdmi uitgangen.
bij eentje staat monitor, die moet naar je tv.
heb je eventuele extra apparaten wel via de Marantz lopen.

De Bluray en boxeeBox (Mediaplayer) lopen via HDMI naar SR.
Indien ik deze apparaten laat afspelen op TV is er OSD.
De SR hangt via HDMI-Monitor OUT aan de TV.
Indien ik TV kijk wordt de HDMI dus niet gebruikt en gaat audio via optische kabel.

Ik kan helaas ook geen gebruik maken van de ARC aansluiting op de TV....de sukkels bij Samsung hebben deze aansluiting op mijn UE48HU7500 recht op de achterzijde geplaatst (de andere aansluitingingen in een uitsparing aan zijkant).
De TV hangt als een schilderij (Samsung ophangsysteem) aan de muur, dus aan staalkabel met 5 mm ruimte tussen muur en toestel...tja je snapt het wel, dat komt met ARC niet goed.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

toetertje20

je hebt platte hdmi kabels met een haakse stekker, die gaan zeker passen.
maar zelfs dat verhelpt jou probleem niet. Dat komt doordat de osd alleen over die hdmi gaat.
Jij hebt de kaart in de tv zitten, waardoor je die kiest en niet de hdmi ingang waar de osd over gaat.
de enige oplossing is een losse tv decoder aan de Marantz, andere opties zijn er helaas niet.

Marc_4

Citaat van: toetertje20 op januari 31, 2015, 13:11:31
je hebt platte hdmi kabels met een haakse stekker, die gaan zeker passen.

Zelfs die passen niet omdat het stekker gedeelte groter is dan die 5 mm die ik heb aan ruimte...tjs, ander muurbeugel kopen is ook zoiets...dan maar geen OSB via tv kijken.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

toetertje20

zelfs met die hdmi los je je osd probleem niet op.
dan komt alleen de optische kabel te vervallen.
mocht je tijdens het tv kijken instellingen willen doen in de Marantz,
kan dat natuurlijk altijd met pc/laptop/tablet/telefoon.
Mits je Marantz aan het netwerk hangt natuurlijk.