SR1041 - CD1020 plus KEF Q55

Gestart door Ronsi, januari 15, 2015, 18:30:38

Vorige topic - Volgende topic

Ronsi

Goedemiddag... Ik ben nieuw op dit MarantzForum.
Heb een SR1041 tuner-versterker en een CD1020 cd-speler... gekoppeld aan een set KEF Q55 speakers.
Probleem: De CD1020 heeft misschien de geest gegeven... (zie onder *). De zaak waar ik toendertijd de set gekocht heb in Eindhoven, heeft inmiddels meer interesse om mij iets nieuws/anders te verkopen als dat ze belangstelling toonden om eea te repareren, althans tegen een nogal stevige vergoeding.
Tevens: In de CD speler zit nu een CD die ik er niet meer uitkrijg, zonder een breekijzer te wilen gebruiken. violent1
Wie kan me helpen? Heb in dit forum ook gelezen over HAL9000... dé Marantz Goeroe.

De set is mij altijd zeer goed bevallen en ik wil deze liever niet "opgeven". Ondanks dat ik besef dat er inmiddels nieuwe apparatuur van Marantz is verschenen die erg veel meer kan... de M-CR610 bijvoorbeeld. Ik vind deze overigens niet zo mooi in die zwart/witte uitvoering. Wel handig die CD-receiver...

* (Verdere info: de cd1020 geeft een ratelend geluid als je de stroomdraad in het stopcontact doet, maar reageert verder niet.)
Vriendelijke groet, Ronsi
(Woon in Belgie nét over de grens en uitgesproken Marantz fan)

Ronsi

En, oh ja... de sr1041 geeft biina geen geluid. Als je de volumeknop helemaal opendraait hoor je heel zachtjes geluid. Ben terug naar de winkel geweest en de verkoper zei dat het apparaat het normaal deed als je ´m op AUX zette.
Voor het eerst dat ik hoor dat een apparaat zichzelf automatisch op AUX weet te zetten.  :no:
Alle voorgaande jaren gebruikte ik enkel de CD knop op de sr1041.
Graag een reactie en/of mening.
Groet, Ronsi

Ronsi

Weet iemand of er in de buurt van EINDHOVEN een Marantz goeroe zit (of staat) die me zou kunnen helpen?
Kom steeds verder van huis... Gisteren deed ie het nog, zonder een geluid... vandaag is ie weer geheel stil.
Kan niet eens horen of de CD speler wel draait.
Was zaterdag naar een zg. Repair Café geweest... ik zág de cd draaien maar kon toen niet direct controleren of er nog meer gebeurde, had de SR1041 niet meegenomen.

AUB een reactie zou zéér welkom zijn... Rotterdam (HAL9000) is te ver voor me... ben gehandicapt...
als er iemand is in de buurt van Eindhoven (woon nét over de grens in Belgie) die er even naar kan kijken, zou ik
bijzonder gelukkig zijn.
Vriendelijke groet,
Ron

Cornelis1921

Citaat van: Ronsi op februari 09, 2015, 12:41:08
Weet iemand of er in de buurt van EINDHOVEN een Marantz goeroe zit (of staat) die me zou kunnen helpen?
Kom steeds verder van huis... Gisteren deed ie het nog, zonder een geluid... vandaag is ie weer geheel stil.
Kan niet eens horen of de CD speler wel draait.
Was zaterdag naar een zg. Repair Café geweest... ik zág de cd draaien maar kon toen niet direct controleren of er nog meer gebeurde, had de SR1041 niet meegenomen.

AUB een reactie zou zéér welkom zijn... Rotterdam (HAL9000) is te ver voor me... ben gehandicapt...
als er iemand is in de buurt van Eindhoven (woon nét over de grens in Belgie) die er even naar kan kijken, zou ik
bijzonder gelukkig zijn.
Vriendelijke groet,
Ron
SB_Marantz, omgeving Nijmegen, komt i.i.g. in de buurt. :yes: byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op februari 09, 2015, 13:01:16
SB_Marant,
Let jij wel even op wat je indrukt op je toetsen bord.

Straks staat er SB_marquant  :schater:

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op februari 09, 2015, 17:51:18
Let jij wel even op wat je indrukt op je toetsen bord.

Straks staat er SB_marquant  :schater:
clown1 Ik heb het al verbeterd, wijsneus, muggezifter, pietje precies etc. etc. :evil:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ronsi

Tja... heb noodzakelijkerwijs de lokale Marantz handelaar moeten inschakelen... die het zou nakijken.
Resultaat: de SR1041 was in orde... de DC1020 was "vanwege het feit dat onderdelen niet te bestellen waren" niet meer in werkende orde te krijgen.
En dát vind ik bijzonder jammer, ook omdat ik een nieuwe cd speler moet gaan kopen, waar ik nu het geld niet voor heb!
Ik had meer mijn hoop gevestigd op leden van dit Marantz-forum... helaas dus. Teleurstellend. Ja dus!  :?