Wie kent deze Marantz speakers?

Gestart door maxfly62, januari 10, 2015, 12:30:24

Vorige topic - Volgende topic

maxfly62

Ik heb deze speakers gekregen via een erfenis en heb werkelijk geen idee welk type het is.
Kan er ook niets op het internet over vinden.
Er staat niets op kasten achterop. De diameter van de woofers is 16 cm en zijn volgens mij uit 2000.

Wie kan mij helpen?

willem50

Lijkt op de tijd dat marantz nog van phillips was, dss serie van Phllips. Ik ben wel benieuwd hoe ze klinken, de meeste marantz boxen klinken niet zo geweldig

maxfly62

Ze klinken geweldig, alleen het formaat he, niet WAF vriendelijk. Ik heb zelf Misson/Cyrus speakers en de Marantz gaan uiteraard lager maar vooral "strakker". Erg helder a la Dynaudio. Toen ik ze kreeg heb ik ze snel aangesloten op een zware Denon receiver en klonk het voor geen meter. Nu aangesloten op een zware NAD versterker en klinkt het echt mooi.

Blijft het feit dat ik geen idee heb wat voor speakers het zijn.

Wie o wie?

vielzweck

Citaat van: maxfly62 op januari 10, 2015, 12:30:24
Ik heb deze speakers gekregen via een erfenis en heb werkelijk geen idee welk type het is.
Kan er ook niets op het internet over vinden.
Er staat niets op kasten achterop. De diameter van de woofers is 16 cm en zijn volgens mij uit 2000.

Wie kan mij helpen?

Kijk eens naar deze op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m886966481-marantz-speakers-high-end.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

maxfly62

Haha, dat zijn mijn speakers i.e. ik ben de verkoper. Heb alleen geen idee wat een redelijke prijs is!

willem50

En hoe klinken ze op een zware marantz versterker?

vielzweck

Citaat van: maxfly62 op januari 10, 2015, 19:09:51
Haha, dat zijn mijn speakers i.e. ik ben de verkoper. Heb alleen geen idee wat een redelijke prijs is!

Ik zou afgaan op de hoogste bieder  :wink: :wink: :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

maxfly62

De vorige eigenaar had 2 loodzware Marantz eindversterkers, volgens mij klasse A. Zat helaas niet in de erfenis!

mountainbiker

Citaat van: maxfly62 op januari 10, 2015, 18:58:26
Ze klinken geweldig, alleen het formaat he, niet WAF vriendelijk. Ik heb zelf Misson/Cyrus speakers en de Marantz gaan uiteraard lager maar vooral "strakker". Erg helder a la Dynaudio. Toen ik ze kreeg heb ik ze snel aangesloten op een zware Denon receiver en klonk het voor geen meter. Nu aangesloten op een zware NAD versterker en klinkt het echt mooi.

Blijft het feit dat ik geen idee heb wat voor speakers het zijn.

Wie o wie?
Misson/Cyrus ? Welke?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

maxfly62

De 782, twin woofer. Heel mooie speaker.

bas focal marantz

Citaat van: vielzweck op januari 10, 2015, 19:17:32
Ik zou afgaan op de hoogste bieder  :wink: :wink: :-)
Ik ken ze niet.
Alles boven de €200 lijkt mij al een heel net bedrag.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

willem50

Het lijkt op de foto dat er soft metal domes in zitten ( midden en hoog) heb ikzelf gehad van visaton. Klinken helder maar vond ze net iets te schel. Ik weet niet hoe dat bij deze is....

maxfly62

Verre van dat. Nogmaals hangt van versterker af.
Ik heb een mail gekregen van iemand die voor een dealer
werkte rond 2000. Volgens hem werden deze speakers gebruikt
voor shows. Kan ook wel kloppen gezien de roosters voor de
Units en het plexiglas aan de bovenkant. Ga denk ik vanavond
een van de units openmaken om te kijken.
Zonder te overdrijven maar spelen b&w cdm compleet weg.

Cornelis1921

Het is dus niet alleen bijzondere luidspreker, maar ook nog eens een bijzonder goede luidspreker. Toppie! :-) notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *