set van Smuling

Gestart door smuling, januari 04, 2015, 13:08:52

Vorige topic - Volgende topic

smuling

Hoi,
Ik ben net nieuw hier een zit met veel plezier op het forum te lezen.
Ik ben ook besmet geraakt met het virus om alles wat beter te laten klinken.

Het begon 5 jaar geleden met een Harman Kardon AVR347 met surroundluidsprekers Harman Kardon hkts11.
Vervolgens kwam er een Squeezebox touch met een NAS (QNAP) erachter.
Daarna een Sbooster gekocht (vooralsnog vind ik de BOTW voeding iets te duur) en RU Connected interlinks.

Aangezien ik 95% muziek luister was ik niet tevreden over de luidsprekers.Na de aanschaf van Boston Acoustics A25 was ik echter nog steeds niet helemaal enthousiast en kocht de subwoofer BK xls200 erbij.
Dit klonk beter maar ik was niet overtuigd. Vervolgens oude t&a luidsprekers gehoord en inmiddels voor een spotprijsje zelf aangeschaft.

Echter, door veel luisteren hoor je steeds meer (of minder) en wilde toch meer serieuze stereo-mogelijkheden.
Na lang twijfelen tussen en luisteren naar zowel stereo als surround heb ik toch een surround receiver gekocht. Ik wilde toch het surround niet kwijt. Na luisteren naar een PM8005 en een sr7008 hoorde ik te weinig verschil en ben voor de sr7008 gegaan.
Met een ud5007 erbij en interlinks van ru connected ben ik voorlopig helemaal tevreden.

De twijfel is nog of ik een BOTW voeding voor mijn SB Touch ga aanschaffen en/of een externe DAC. De vraag is of dat nog veel gaat toevoegen.

Marantz sr7008, Marantz ud5007Squeezebox Touch met Sbooster, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF,
(Boston Acoustics A25, HKTS11), Panasonic plasma
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

xander32

Welkom S.,

Een externe dac zal mogelijk een goede upgrade zijn :yes:.
Wellicht kan je er 1 van een bekende lenen/uitproberen?

Dat van de BOTWS voor de SBT; in mijn set was en is het een duidelijke verbetering.

WilliamB

Welkom op dit mooie forum. Mooie SET  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Van harte welkom, Smuling, ook namens mij! hello :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Welkom op het forum. En natuurlijk gefeliciteerd met het virus, dit is trouwens een van de weinige "infecties" waar je iemand mee kunt feliciteren clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

Citaat van: audiof. zonder budget op januari 05, 2015, 07:57:13
Welkom op het forum. En natuurlijk gefeliciteerd met het virus, dit is trouwens een van de weinige "infecties" waar je iemand mee kunt feliciteren clown1
...zei de audiofiel ZONDER budget... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

smuling

Wat me opvalt: radio via de kabel klinkt stukken beter dan internetradio. Herkennen anderen dat?
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

Cornelis1921

Citaat van: smuling op januari 09, 2015, 10:30:09
Wat me opvalt: radio via de kabel klinkt stukken beter dan internetradio. Herkennen anderen dat?
Ja. :yes: Heeft te maken met grotere "bandbreedte" van de FM-band. Het signaal van internetradio daarentegen wordt meestal gecomprimeerd aangeboden.

smuling

Dat dacht ik al. Komende week ga ik allerlei andere zaken testen: wat klinkt beter:
-  de ud5007 analoog of via hdmi
- de squeezebox touch analoog of digitaal
- de ud5007 of de SBT

audiof. zonder budget

Citaat van: smuling op januari 09, 2015, 10:40:09
Dat dacht ik al. Komende week ga ik allerlei andere zaken testen: wat klinkt beter:
- de ud5007 of de SBT

interessant, ben erg benieuwd naar je bevindingen....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

QuattroNL

Citaat van: smuling op januari 09, 2015, 10:40:09
- de ud5007 of de SBT
- Als je de UD via HDMI aansluit op de SR kan je via Audyssey alles inregelen. Dit kan zodoende beter klinken dan analoog aangesloten maar ik zou dat zeker uittesten.
- De SBT heeft een hele goede DAC aan boord. Ik heb 'm ook analoog aangesloten. Maar welke DAC jij beter vindt (die van de SBT of de SR) zal je ook hier weer zelf uit moeten testen.
- De UD is een schijfjesdraaier die toevallig ook wat kan streamen. De SBT is een dedicated streamer dus die doet dat wellicht beter? Maar wederom: zelf testen!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

smuling

Bedankt voor jullie interessante reacties. Ik zit iedere dag minstens een uur op het forum te lezen. Het inregelen via Audyssey (surround via hdmi) vond ik trouwens erg tegenvallen. De achterkanalen waren echt veeel te hard en de center te zacht. Handmatig aangepast en nu is het veel beter.
De ud gebruik ik trouwens niet voor streamen, alleen voor cd, dvd en br.
Vooralsnog merk ik dat ik het liefst naar cd op de ud zit te luisteren dan naar de SBT. Misschien psychisch.... Misschien echt een verschil. ..
Ik ben bang dat ik binnenkort wel aan de botw voeding wil/moet.

Cornelis1921

Citaat van: smuling op januari 09, 2015, 11:20:17
Vooralsnog merk ik dat ik het liefst naar cd op de ud zit te luisteren dan naar de SBT. Misschien psychisch...
It's all in the hands of God... :-D

QuattroNL

Citaat van: smuling op januari 09, 2015, 11:20:17
Bedankt voor jullie interessante reacties. Ik zit iedere dag minstens een uur op het forum te lezen. Het inregelen via Audyssey (surround via hdmi) vond ik trouwens erg tegenvallen. De achterkanalen waren echt veeel te hard en de center te zacht. Handmatig aangepast en nu is het veel beter.
De ud gebruik ik trouwens niet voor streamen, alleen voor cd, dvd en br.
Vooralsnog merk ik dat ik het liefst naar cd op de ud zit te luisteren dan naar de SBT. Misschien psychisch.... Misschien echt een verschil. ..
Audyssey is niet heilig. Ook bij mij waren de achterkanalen te hard. Handmatig meten en instellen is soms nog nodig ja.

Bij mij klinken cd's uit de Oppo ook iets beter dan dezelfde muziek (flac) via de SBT. Toch prefereer ik absoluut het gemak van de SBT  clown1

Ik zweer bij de BOTW voedingen. Bij de Duet had ik 'm en nu ook bij de SBT. Het verschil is echt enorm.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

smuling

Ik vind het wel veel geld voor slechts een voeding. En ik lees ook heel veel sceptische reacties. De vraag is dus of ik het ga horen. Ik heb indertijd wel de sbooster gekocht,  maar of dat nu echt heeft geholpen? ??