De set van PeterLommel

Gestart door peterlommel, januari 03, 2015, 00:02:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterlommel

Leuk topic!
Graag deel ik mijn set met jullie:

Versterker:
Marantz PM 82 (inclusief de optionele zamac zijpanelen)

Luidsprekers:
Strathearn Audio Airborne

SAT HDTV-ontvanger:
Philips DSR 7141

Tuner:
Yamaha TX-550

Blu ray/CD speler:
Philips BDP 7300

HD Digicorder:
ADB/Telenet DC-AD2100

TV:
Philips Essence 42PES0001D

Platenspeler: (helaas niet in beeld)
Dual CS 5000 Walnut

Kabels:

HDMI:
Ixos XHT228

Cinch:
In-Akustik Premium

Speakerkabel:
Monster Cable SUPERFLEX 2  2x4mm2

Hoofdtelefoon:
Sennheiser HD540 Reference

Meubel:
2x Ikea Lack (hihi), door mij gemodificeerd (legplanken versterkt en kabelgoot aangebracht) :wink:




De luidsprekers zijn wel een rariteit:
Ze werden destijds gevoerd door Hifisound in Münster(D), die deze als Strathearn Audio importeur in de jaren 90 als zelfbouwpakket op de markt bracht. De exemplaren die toen als demo in hun winkel te beluisteren waren, stonden ook te koop, voor de prijs van de losse componenten. Daar hoefde ik toen niet lang over na te denken...

Ze bevat de volgende componenten:

Mid/Hoog: 60 cm ribbon magnetostaat Strathearn PRD (spelen mee vanaf ca. 300 Hz!)
Laag: Gia woofer STR 200-28 met Chitin membraam (Chitin=insectenpantser)

Chitine:
Chemische verbinding
Chitine is een polysacharide, die voorkomt als bouwstof in de celwanden van schimmels en in het exoskelet van geleedpotigen, zoals insecten, kreeftachtigen en spinnen, waarbij het zorgt voor de stevigheid, ook van de pantsers. (bron:Wikipedia)


Ze klinken ongelooflijk ruimtelijk en met het laag zit het ook wel snor. Ze blijven mij iedere keer weer aangenaam verrassen.
Heb een jaar geleden de folies vervangen voor verbeterde kapton versies, met advies van Herr Raimund Saerbeck himself.

Dit zijn de specs van de ribbon:


Hier de originele productsheet van de Airborne:


De Philips TV is uniek in zijn soort omdat deze is uitgerust met een aparte "Hub". Er gaat dus maar 1 kabel naar de TV en alle aansluitingen zitten op de Hub in het AV meubel. Bij mij hangt de tv aan de muur met de origineel bijgeleverde beugel.


Ik had oorspronkelijk een 1550 als versterker...

...maar vond deze voor mijn Airborne's toch wat tekort komen. Met de PM 82 klinkt het geheel als een klok.
Ik heb de 1550 nog steeds, maar toen ik 'm vorig jaar weer eens wilde gebruiken voor een feestje, gaf ie bij het inschakelen ineens de geest. Moet daar nog eens naar laten kijken...
Ik neem daar in geen geval nog geen afscheid van, het was mijn eerste echte versterker, gekocht in de aanbieding bij Staffhorst in Utrecht voor f 469,00 weet ik nog.

En dan heb ik dus nog die Dual CS5000, werkelijk een schoonheid, maar die heb ik verbannen naar de zolder. redface




Tot slot: het is misschien niet allemaal state-of-the-art maar ik ben er heel tevreden mee  :-)
Maar...ben natuurlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden...


WilliamB

Welkom op het forum.
Mooi verslag van je SET, met erg indrukwekkende luidsprekers  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welkom Peter. Een bijzondere set heb je er staan, leuk :yes:.
De ruimte oogt behoorlijk hard; heeft dat nadelig effect op het geluid?

Marantz 81

Welkom hier  :-)  mooie set man aparte speakers ,leuk dat je ook uitleg geeft hoe ze zijn opgebouwd

QuattroNL

Welkom Peter  pompom

Erg leuke en zeker interessante set heb je. Leuk dat je er ook uitgebreid over verteld. Dat zijn de echte liefhebbers  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Vinyl_Fuchs

#5
Nice speakers. En weer een plaatjesdraaier erbij, yes. Oh nee, toch niet. Lees net dat hij naar zolder verbannen is. Zonde!!!!!!!!!

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46


pietjepc

Leuk verhaal van een mooie set! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op januari 03, 2015, 01:41:12
Welkom op het forum.
Mooi verslag van je SET, met erg indrukwekkende luidsprekers  notworthy
:yes: :yes: :yes:
Welkom Peter, ook namens mij. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Allereerst welkom op dit forum. Mooie set hoor.
alleen toch jammer van de platenspeler nonono :-P :-P :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.