Overstap naar VM SA8400

Gestart door John1964, december 30, 2014, 13:28:24

Vorige topic - Volgende topic

John1964

Beste genoten,

Na enige maanden geleden een standaard SA8400 te hebben aangekocht, heb ik zondag een vM SA8400 aangekocht.  :mrgreen:

Wat een verschil met de standaard fabrieksuitvoering  :mrgreen:

Het verschil is groter dan ik verwacht had, vooral details, plaatsing en 3D geluidsbeeld zijn enorm toegenomen. Met een Hybride sacd was ik het cd spoor aan het beluisteren terwijl ik dacht dat ik het sacd spoor geselecteerd had.

Mooie investering en een echte aanrader :)

Fijne dagen en een gezond 2015 aan iedereen alvast gewenst  pompom
Unison Research buizenbakje
vM Marantz SA8400
Focal Utopia monitors
Audio Quest diversen bekabeling

audiof. zonder budget

Gefeliciteerd. is echt een pareltje....

Ik heb zelf de SA ook en inderdaad het verschil met de VM is echt hoorbaar, ondanks dat de "standaard" SA echt niet slecht presteert. Ik heb de upgrade indertijd overwogen maar vond het toen net teveel geld (uit mijn hoofd iets van 400 euro voor de volle upgrade).  Veel luisterplezier toegewenst....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

John1964

Citaat van: audiof. zonder budget op december 30, 2014, 13:38:35
Gefeliciteerd. is echt een pareltje....

Ik heb zelf de SA ook en inderdaad het verschil met de VM is echt hoorbaar, ondanks dat de "standaard" SA echt niet slecht presteert. Ik heb de upgrade indertijd overwogen maar vond het toen net teveel geld (uit mijn hoofd iets van 400 euro voor de volle upgrade).  Veel luisterplezier toegewenst....

De standaard machine is een goede speler, zeker in zijn prijsklasse. Op dit moment draait de fabrieks en de gemodifeerde naast elkaar in de set.

Ik hoor hetzelfde als toen ik destijds mijn Teac VRDS speler had gemodificeerd met o.a. Tent klok.

Ook bij de vMedevoort uitvoering hoor je heel duidelijk welk verschil de klok maakt. Zeker als je ze naast elkaar hebt staan en kunt omschakelen.
vM Marantz SA8400
Focal Utopia monitors

WilliamB

Gefeliciteerd met deze VM SA speler
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

John1964

Thanks heren  :mrgreen:

Mooie speler zeker de vM ....echter vandaag lees ik op internet >> Audioart – ook wel bekend als Van Medevoort – is failliet ................

Zonde zonde dat dit bedrijf met deze kennis van zaken het niet meer red. Hopelijk komt er een doorstart ....
vM Marantz SA8400
Focal Utopia monitors