problemen met geluid uit mijn marantz sr 5003

Gestart door fabian, december 28, 2014, 21:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fabian

Hallo , iedereen
Ik heb zins kort een probleem met mijn sr 5003
Tijdens het afspelen van films/serie van mijn mediaplayer en van tv via mijn versterker valt elke keer het geluid een beetje uit /gaat zachter en is  dan  weer normaal
Alles zit via hdmi aangesloten,heb er ook een playstation aan hangen via hdmi maar die doet het wel goed
Het probleem doet zich bij alle surround instellingen voor behalve de dolby vs
Heb laatst de versterker gereset en alles automatisch laten instellen in de hoop dat het probleem weg zou gaan maar het heeft niet geholpen

Is er iemand die hulp kan bieden ,alvast bedankt
Fabian

perrypy

Hoi Fabian,

helaas geen oplossing voor je maar wel herkenning. Heb sinds kort een SR6008 en die vertoont hetzelfde probleem. Dacht eerst dat het aan de UPC-Horizon lag omdat het meestal bij TV kijken voorkomt (vooral bij reclames) maar recent merkte ik het ook als ik mijn mediaspeler gebruik.

Ben benieuwd naar jouw status en of er iemand iets kan tippen...

Gr. Perry

perrypy

Oh, ik vergeet te melden: ik heb ook alles via HDMI aangesloten.

Wat me ook wel eens opvalt is dat het geluid ook even 'uitgaat' als ik de TV uitzet tijdens het afspelen.

Zou het met de CEC functie te maken kunnen hebben in de HDMI-output?

DansaN

Staan de series/films op de schijf van de mediaplayer of worden deze gestreamd (draadloos of bedraad)?

Dynamic volume aan of uit?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit zijn zo vragen die bij mij opkomen bij het lezen van jouw vraag.

Het uitvallen van het geluid bij uitzetten van TV kan volgens mij inderdaad met CEC te maken hebben.
CEC doorvoer van de bron uitschakelen moet dit verhelpen.
(Ik had dit met mijn blu-ray speler bij afspelen muziek blu-ray; ik zette dan vaak de tv uit.)

DPC

Dit is wel interessant, ik heb hier ook we eens last van. Eigenlijk alleen van de Horizon tijdens tv kijken. Maar het is niet constant. Soms dagen niet, soms tot vervelends aan toe. Ik dacht altijd dat het aan de UPC (verbinding) lag.

Media player geen last van (ATV3), en de PS4 van de jongens werkt ook normaal.
Alles via HDMI, dit alles trouwens op een SR5004

QuattroNL

Moet haast wel Dyn.EQ zijn, die zorgt er voor dat harde/luide geluidsstukken gedimt worden.
Klinkt dus als hetgeen jullie merken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

DansaN

Citaat van: QuattroNL op januari 24, 2015, 18:10:17
Moet haast wel Dyn.EQ zijn, die zorgt er voor dat harde/luide geluidsstukken gedimt worden.
Klinkt dus als hetgeen jullie merken.
:gp:

Dynamic volume bedoel je, neem ik aan     :roll:

DPC

Tja, ik weet het niet. Het is alleen de Horizon Box die er bij ons last van heeft. Lijkt eerder of hij terug gaat op stereo en gelijk weer naar Dolby D over gaat. Zet ik hem met de hand op stereo dan hebben we geen probleem. En met die schietspellen van de jongens op de PS4 ook geen problemen (Dolby D). Of heeft dat voor dynamic volume dan geen invloed? (ik word een beetje oud voor al die nieuwe uitspraken  8-) )

QuattroNL

Citaat van: DansaN op januari 24, 2015, 20:25:18
Dynamic volume bedoel je, neem ik aan     :roll:
Dat zeg ik: Dyn. vol.  8-)

Is dat niet per input te selecteren?
Of is het niet gewoon een handshake probleem tussen de Horizon en de SR? Andere hdmi kabel al eens geprobeerd? Of is er in die Horizon nog iets qua output in te stellen (te vernaggelen)?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB