Helup, ik zoek een mediaspeler maar ben verdwaald

Gestart door hasselblad, december 28, 2014, 16:15:06

Vorige topic - Volgende topic

hasselblad

Beste Forumleden, HLP

Ik heb een vraag over een MEDIASPELER die zowel film als audiophiele (AACplus, FLAC) bestanden in een goede geluidskwaliteit -2.0 stereo- kan weer geven. Eigenlijk zou ik een Squeezebox Touch moeten aanschaffen maar dit kan alleen nog tweedehands  via markplaats voor 200-250 euro en dit apparaat is al bijna weer 6 jaar oud. Ik heb zitten kijken op het net voor een alternatief apparaat maar zie door de bomen het bos niet meer. Omdat ik al een goede DAC en een versterker bezit ben ik op zoek naar een streamer met een optical out met specificaties zoals de oude Squeezebox. Ik kwam http://www.eminent-online.com/nl/product/1684/em7485-3d-full-hd-media-player---voor-interne-harddisk.html de speler tegen van eminent.
Is dit wat?
Graag jullie mening of suggestie.

Groet HLP

Hasselblad HLP

WilliamB

Iemand van het forum heeft net een Mede8er gekocht, en is hier erg tevreden over.
Helaas kan de Mede8er geen Netflix weergeven.

Ik zelf heb laatst een Minix x8h gekocht. Superbeeld, stabiel en een digitale uitgang. Alleen jammer dat deze geen Flac's kan weergeven boven de 48 kHz.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

De SB Touch is wel een referentiespeler hoor. Voor dat geld is het moeilijk een betere te vinden, helemaal met een mooie lineaire voeding eraan. En ja, alleen nog 2e hands te vinden en de prijzen blijven steevast op 200,- steken. Voorlopig lekker waardevast dus je kan er bij aanschaf geen buil aan vallen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

hasselblad

Citaat van: QuattroNL op december 28, 2014, 20:08:33
De SB Touch is wel een referentiespeler hoor. Voor dat geld is het moeilijk een betere te vinden, helemaal met een mooie lineaire voeding eraan.

Hartelijk dank voor je reactie, en Ja ik ben overtuigd van de kwaliteit van de SB-T en ik kan er zelfs een buizenvoeding aanbouwen maar hoe zit het met de software/ firmware etc. over vijf jaar?
Daarom zoek ik graag iets nieuws.
Groet.

hasselblad

Citaat van: WilliamB op december 28, 2014, 17:32:28
Iemand van het forum heeft net een Mede8er gekocht, en is hier erg tevreden over.
Helaas kan de Mede8er geen Netflix weergeven.
Dank voor je reactie.
Ja, ik heb gelezen over die Mede8er, heeft trouwens dezelfde  Realtek RT1186 chipset als de Eminent 7485 alleen kan de laatste meer weergeven. Maar niemand schrijft over die Eminent nopompom
Ik zou de interface/ bediening van beide apparaten graag willen zien. Je leest vaak dat ze traag opstarten en trage ouderwetse menu's hebben maar daar kom je na de koop pas achter... redface

xander32

Dat een apparaat niet of nauwelijks voorbij komt op het www., daar zou je ook al een voorzichtige conclusie uit kunnen trekken :wink:.

Daarnaast; Wimpeu heeft al de nodige mediaspelers "versleten", heeft er al de nodige uitgeprobeerd. Over velen was hij niet erg te spreken, nu over de Mede8er wel.

Citaat van: hasselblad op december 29, 2014, 00:32:27
Dank voor je reactie.
Ja, ik heb gelezen over die Mede8er, heeft trouwens dezelfde  Realtek RT1186 chipset als de Eminent 7485 alleen kan de laatste meer weergeven. Maar niemand schrijft over die Eminent nopompom
Ik zou de interface/ bediening van beide apparaten graag willen zien. Je leest vaak dat ze traag opstarten en trage ouderwetse menu's hebben maar daar kom je na de koop pas achter... redface

QuattroNL

Citaat van: hasselblad op december 29, 2014, 00:17:43
maar hoe zit het met de software/ firmware etc. over vijf jaar?
Ik 'vermoed' dat flac en mp3 er over 5 jaar ook nog wel zullen zijn  :yes:  :wink:
Nieuwere formaten (DSD?) zal ie niet snappen nee. Ik vind dat persoonlijk (nu nog) geen probleem.
Ach, en over 5 jaar zien wel wel weer verder.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB