Wie herkent deze luidsprekers?

Gestart door pmpcabo, december 21, 2014, 19:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pmpcabo

Wie herkent deze Marantz luidspreker boxen? Ik heb ze gekocht op een rommelmarkt met in beide boxen een kapotte tweeter. Maar aangezien er geen informatie op de luidspreker boxen staat vroeg ik my af of iemand iets weet over deze luidspreker boxen. Er staat wel wat informatie op de tweeters maar zoeken op internet levert niets op (Wattage, etc.) en met welke tweeters in de kapotte tweeters kan vervangen. Heeft iemand ook enig idee van welke tweeters ik zou kunnen gebruiken en waar deze te koop zijn?

Ik kreeg net via de Facebook groep Marantz HiFi Owners te horen dat het Philips luidspreker boxen zijn. Maar verder geen typenummer of technische informatie.

Informatie op de tweeter(s):

No. 60.06020
WO 0706 PC 001
2404 257 47701
DD 00 247 201
Marantz NR1604 AV Receiver | Marantz UD7007 Blu-Ray Player | Marantz CC4001 CD Changer | Thorens TD 166 + Denon DP-23F turntables | Translator Impact 4 II + Marantz LD-50 loudspeakers | Marantz 2238B Receiver | Marantz 5025 Cassettedeck

Cornelis1921

Interessant van uiterlijk zijn zij i.i.g. Veel suces! :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Ik zal heel eerlijk mijn mening geven.

Ik kan er niets anders van maken dan weggooien die dingen.

Dat soort speakers met nagenoeg geen informatie komen bij mij thuis niet binnen.

Maurice

Als de tweeters defect zijn, dan wordt het denk ik heel lastig om hier dezelfde vervangers voor te vinden. Wat je veel ziet, is dat merken luidsprekerunits kopen bij een selecte groep unit fabrikanten, maar dan wel een eigen frontplate ervoor (laten) maken. Dat is denk ik bij deze units ook het geval.

Ik denk dat deze speakers oorspronkelijk bij een all-in-one set van Marantz hebben gezeten. Zal geen top kwaliteit zijn, en hoogst waarschijnlijk inderdaad gedeeld worden met Philips all-in-one sets.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pmpcabo

De kast is nog de moeite waard om er wat moois van te maken. Het is een zware kast welke eenvoudig op te knappen en bij te werken valt. Binnenkort ga ik bij iemand hier in de buurt langs welke zich heeft toegelegd op luidsprekerboxen. En dan gaan we kijken of we er achter kunnen komen welke tweeters er nu in zaten en welke er in kunnen. Vind het altijd wel leuk om dergelijke zaken uit te zoeken en om het weer werkend te krijgen. Maar niet tegen elke prijs uiteraard...
Marantz NR1604 AV Receiver | Marantz UD7007 Blu-Ray Player | Marantz CC4001 CD Changer | Thorens TD 166 + Denon DP-23F turntables | Translator Impact 4 II + Marantz LD-50 loudspeakers | Marantz 2238B Receiver | Marantz 5025 Cassettedeck

Spike155

Marantz DS220, niet echt slechte luidsprekers, heb zelf de top uit deze range de DS660
Kan de specs wel even opzoeken, iig uit de Marantz collectie van '92/'93 (idd uit de tijd
Toen men samenwerkte met Philips.)
Zeker niet afkomstig van een al in one set!! Tweeter is dezelfde als in mijn DS660.