Airplay/netwerk probleem

Gestart door Bertuz, december 20, 2014, 12:34:44

Vorige topic - Volgende topic

Bertuz

Hoi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb mijn Sr5008 met een netwerk kabel verbonden aan het netwerk zodat ik Airplay kan gebruiken. Hoewel dit prima werkt, heb ik regelmatig dat mij ipad of iPhone de versterker niet meer ziet. Het maakt dan niet uit of ik de versterker aan of uit of op de juiste kanaal zet. Ik heb al gekeken naar de optie network stand-by. Die staat aan. Wat ik kan doen om het op te lossen is door even de netwerk kabel er achter uit te trekken en er weer instoppen. Dan duikt die naar een paar seconde weer op.

Ik heb ook al geprobeerd of ik een static IP kon resereren, ook dit leverde hetzelfde probleem op.

Iemand een idee.

Bert

fjdewolf

Ik gebruik Airplay i.c.m. met mijn SR6008. Het probleem herken ik wel, maar dat is maanden geleden een keer voorgekomen. Daarna niet meer. Komt het probleem bij jou ook regelmatig voor nadat je de netwerkkabel eruit hebt gehaald? Probeer de SR5008 dan eens van de stroom te halen en daarna weer aan te zetten, mogelijk helpt dat structureel.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Kees1703

Het kan ook aan je WIFI router liggen. Resetten van de router wil dan nog wel eens helpen. Of de WIFI op je iPad of iPhone uit- en dan weer aanzetten.

master51

Probeer in te loggen op je modem, ga naar draadloze instellingen en dan je WiFi signaal op een vast kanaal laten uitzenden en niet op automatisch. Dit werkte bij mij (SR7007) ook en gaat nu al ruim een jaar zonder problemen. Succes[emoji106]

Patrickovitsj

alleen gebruikt bertuz dus geen wifi Master51 !
Heb je de laatste software update geïnstalleerd?
Ik heb een sr6009 ook hierbij is airplay nog niet helemaal stabiel. bij sommige muziek, die via een AirPort express prima worden gestreamd, crashed bij mij de hele verbinding gewoon. :-(

HansW

Citeer...via een AirPort express prima worden gestreamd, crashed bij mij de hele verbinding gewoon

Dat herken ik ook. In bezit van een SR5009 en streamen via AirPlay icm IOS8 geeft problemen. De receiver 'crashed' en gaat z'n netwerk verbinding opnieuw opbouwen. Soms werkt het in een keer maar bij veranderen van album weer 'n crash.
Apple heeft in IOS8 het AirPlay protocol iets aangepast wat volgens mij de oorzaak is. Contact gehad met Marantz maar die geven aan de oplossing te zoeken in het gebruikte wireless netwerk.
De SR5009 is bekabeld aangeloten en wireless is via een nieuwe AirPort Extreme met vaste kanalen.
Airplay via een AirPort Express die ook aan de receiver hangt gaat prima.
SR5009: firmware v3500-3211-3600 dd 9 jan 2015.

Op werkkamer heb ik nog een SR5007 staan en die geeft geen problemen.
Met groet

mistyforyou

Stekker uit je receiver voor 1 min kun je proberen alsmede je netwerk-kabel.
Dan alles weer opnieuw opstarten.

HansW

Van alles al geprobeerd, zoals:
- minuten spanningsloos
- andere netwerkkabel
- rechtstreeks aansluiten op router
- andere router
- vast IP adres
Niets helpt...
Met groet

mistyforyou

Gebruik je een imac of Macbook met yosemite erop. 10.10.1 firmware.
Het is bekent dat er nog Wifi problemen in deze besturing zitten en dat Apple
hard aan het zoeken is naar een oplossing.
Binnenkort komt wel 10.10.2 uit en misschien loop ie dan weer als een zonnetje.

mistyforyou

HansW

De factory reset ook geprobeerd maar lost helaas ook het issue met AirPlay niet op.

Het probleem doet zich voornamelijk voor met m'n iPad die IOS8 draait.
Met m'n MacBook Pro (Yosemite 10.101) werkt het meestal wel.
Ook met m'n NAS werkt het prima, maar vind de IOS DS Audio s/w niet zo gebruikers vriendelijk.
Moet t.b.v. DS Audio de afspeellijsten van iTunes converteren m.b.v. iTunesExport; maar die ondersteunt weer geen mappen...
Met groet

mistyforyou

Als je veel met je ipad werkt raad ik je aan om de app REMOTE te downloaden van de appstore.
Je moet er wel voor zorgen dat je thuisdeling aan hebt staan in Itunes
Heb in mijn verleden ook een Synology Nas gehad maar ben overgestapt op een Qnap.
Je kunt toch ook via Itunes je NAS benaderen.

https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/tutorials/497

mistyforyou

Tevens kun je ook gaan denken om de netwerkinstellingen op je ipad te resetten.

HansW

Het is de nieuwste iPad Air 2 en vanaf dag 1 dat ik 'm heb doet het probleem zich voor...

De Remote app is voor 'n Apple TV. Als ik een receiver heb die AirPlay volledig ondersteunt ga ik niet via een Apple TV muziek streamen.
Met groet

mistyforyou

Ik bedoel de app remote waarmee je itunes kunt aansturen via je ipad.
Heeft niets van doen met een apple tv