Het leven bestaat uit keuzes maken.

Gestart door joep, september 26, 2007, 14:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joep

Stel aan jou de keuze rechts of links.
En zeg nu niet gelijk beide.


thom


HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mahansz

da's natuurlijk zo niet te bepalen..

1. wil je surround behouden? (voor heden of voor toekomst misschien)
2. hoe klinken beide? is misschien kinderachtig, maar ik kan me voorstellen dat er wel verschillen zijn qua sound. Maar zo te zien heb je ze beiden thuis staan, dus een test moet niet moeilijk zijn!
3. het kostenplaatje telt natuurlijk ook mee (denk ik)
4. Is een tuner belangrijk? zit wel in de sr14, niet bij de linker set..

ik ga denk ik voor de linker set, maar da's puur omdat ik van een stereo set houdt.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Qua looks, zonder twijfel de linkse set.
Qua geluid, kan ik niet oordelen, maar ik vermoed dat de linkse beter is.
Maar ik ben een surround fan, dus de rechtse.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain


xlr8

Ik vermoed dat 1 setje verkocht gaat worden... en vermoed zo'n b-tje 't rechtse setje  8-)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Een jaar geleden zou ik zeggen links maar nadat ik het album :systematic chaos ,special edition van dreamtheater beluisterd heb,en dan met name de extra bonus dvd (het hele album in multichannel) zeg ik nu dat rechts mn voorkeur heeft + dat een SR14 een icoon geworden is  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

#11
Hoewel de SR-14 voor HT is ontworpen blijkt het toch een hele goede stereo versterker te zijn.
De SA-15 blijft natuurlijk wel. De zoektocht gaat door naar een top stereo versterker.

Maurice

Citaat van: joep op september 27, 2007, 21:27:47
Wel rechts blijft staan. Het verschil in geluid tussen de PM-11 en SR-14 bleek minimaal.
Hoewel de SR-14 voor HT is ontworpen blijkt het toch een hele goede stereo versterker te zijn.
De SA-15 blijft natuurlijk wel. De zoektocht gaat door naar een top stereo versterker.
Het zal waarschijnlijk geen Marantz worden, daar ik geen plaats wil inruimen voor monoblokken.
Waar hoorde je wel verschil in? Ben namelijk wel benieuwd, zit ook nog wel eens aan HT te denken en dan lijkt de SR-14 een eerste candidaat om mijn PM-95 op te volgen.

Voor stereo: luister eens naar Classé. Ben ik persoonlijk erg van gecharmeerd. Is wel een pré/eind combi. De CP-65 pré is echt een juweel om naar te luisteren imho.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

#13
Maurice, aan een SR-14 kun je niets fout kopen. Er zitten alleen niet de nieuwste snufjes op . Wel de normale dolby zaken en DTS.  Het is een THX versterker met enorm veel kracht. 5 x 140 watt.
Met cd's en sacd's was de PM-11 ietsje beter (vooral in detail). Met een goede dvd was de SR-14 weer ietsje beter. Zal ook met smaak te maken hebben. Maar als je ze niet naast elkaar hebt staan kom je er echt nooit achter.
Denk dat er in de keuze van interlink veel meer verschil zit. En zoals ik al eerder zei in de plaatsing van de boxen zeer zeker. Ik heb dan ook na heel veel luisteren voor de SR-14 gekozen. En alle video, radio en 5.1 mogelijkheden zij mooi meegenomen. Ik ga nu wel op zoek naar een SA-17 om een mooi geheel te krijgen. Dit ten koste van mijn SA-15. Er zou geen verschil in geluidskwaliteit zijn tussen deze spelers heb ik vernomen.

joep

#14
Het is de Marantz PM-11S1 geworden. Nadat ik alle kabels nieuw heb gekocht (alle van den Hul) en 4 draden per luispreker heb aangesloten was het verschil met de SR-14 wel heel erg groot geworden.
Na bijna een jaar luisteren. Hoewel er zelfs bij aanschaf in de winkel nog de laatste twijfel was om voor de Classe CAP 2100 te kiezen. De Classe zal zeker ietsje beter zijn maar er zou dan ook een Classe CD-speler moeten komen wat weer zo'n 4500 a 7000 extra zou gaan kosten. Goed is goed. Uiterlijk past Classe alleen bij Classe, en een tuner is er ook al niet. Hetzelfde gold voor de Accuphase E-450. En de Mark Levinson 383 is uit productie genomen. Krell is het niet geworden, omdat ik daar geen vertrouwen meer in heb met al die grijze import. Lyngdorf is te clean (geen gevoel in het geluid) plus moet je daar de Lyngdorf speakers bij hebben om goed in te regelen en die vond ik nu net weer niet klinken. De Marantz PM-15S1 zou ik niemand durven aanraden, deze vond ik het slechtste wat ik in een lange tijd heb moeten aanhoren. Helaas heb ik de Bryston B100 SST niet kunnen beluisteren. Moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben met mijn keuze, ik zou hem niet meer willen inruilen tegen iets anders. Dank voor jullie advies. Dit is mijn persoonlijke mening, die van jullie kan en mag heel anders zijn.