Canton Vento 890 DC - 2e ls. is ook geleverd!

Gestart door LeCram, november 30, 2014, 11:54:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LeCram

Hallo allen,

Voor mijn huidige set, zie mijn onderschrift.
Nu was ik al van plan om binnenkort eens te kijken en luisteren  :wink: naar andere luidsprekers.
De Teufels doen het op zich wel aardig, zeker voor die prijs, maar toch mis ik "iets".
Maar nu zijn de Cantons Vento 890 DC voor een "spotprijsje" (2 voor de prijs van 1) te koop op iBOOD.
Kan ik zonder "risico" deze aanschaffen en zal dit een "zekere" upgrade van mijn ls. zijn?
Omdat deze aanbieding alleen voor vandaag geldt, heb ik helaas niet de mogelijkheid deze eerst te beluisteren, vandaar graag jullie input.
Graag dus jullie advies: voor deze prijs kan ik geen "miskoop" doen, of zonde van de 1000 euro en rustig op zoek gaan naar andere ls.
Ik kan ze, na thuis geluisterd te hebben, natuurlijk altijd nog terug sturen.

B.v.d.

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

Cornelis1921

DOEN! Want als ze je niet bevallen altijd kunt terugsturen zul je zeker aan het thuis beluisteren geen buil kunnen vallen: Nee heb, ja kun je krijgen.

P.S. Vanaf papier luidsprekers beoordelen gaat niet, dus...

Succes en veel plezier!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

arjan1312

Ik heb de 890.2 DC en ben daar zeer gelukkig mee. Van die luidsprekers uitgaand, denk ik dat je er geen buil aan zal vallen. Zeker gezien de prijs! Twee jaar geleden heb ik fors meer betaald voor het nieuwere type.

Misschien ook belangrijk áls je een (eventuele) selectieve partner hebt: het is pianolak en daardoor zijn ze zeer aanwezig in je interieur!

Succes in ieder geval.
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

TurboMarco

Het is wel een mooie aanbieding , en Canton kennende zullen ze prima klinken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

#4
En??????????????

Wat is het geworden? Ik snap niet dat je twijfelt voor dat geld zulke speakers.

Ik heb zelf de Canton Reference 9.2 DC en moet zeggen dat dit mij uitstekend bevalt. Een compacte luidspreker met de klank van een goede zuilspeaker.

Ik hoor graag wat jouw reactie is.

Groeten,

Marcel


LeCram

Heb ze voor dat geld (2 voor de prijs van 1) maar besteld  :wink:
Ze worden vanaf 15 december geleverd, dus nog even geduld voor de test  :-P
Zodra ik meer weet, zal ik het hier laten weten.

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

SMarcel

Proficiat, leuk kerstkado hello

Groeten,

Marcel

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marantz 81

Gefeliciteerd ben benieuwd naar je bevindingen

Canton maakt erg goede en evenwichtige speakers  :yes:

jowa

Hele mooie aanwinst :yes:
We lezen graag hoe ze zo meteen bevallen.
Graag ook met mooie foto's :-)

arjan1312

Marcel, weet je al wanneer ze aan jou geleverd gaan worden?

Welke kleur heb je trouwens besteld? Zelf heb ik zwarte exemplaren.

Groeten, Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

LeCram

Hoi Arjan, heb toevallig vandaag een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ze denken te leveren.
Heb trouwens ook de zwarte besteld  :wink:

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

211

Canton 890DC is een hele fijne luidspreker met een beetje "Up Front" karakter. De combinatie met een wat rustigere Marantz (?) is wat mij betreft ideaal.

Voor stereo helemaal goed, voor films is een extra subwoofer wel "lekker"...

Gefeliciteerd dus, benieuwd naar jouw ervaring...
Zolang je maar geniet....

LeCram

Helaas nog steeds geen antwoord op mijn mail gehad, beetje slechte service  :-(
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

arjan1312

Jammer om te horen Marco. Bestelling is toch bijna drie weken geleden geplaatst. Had leuk spelen geweest met de kerstdagen.

Zaterdag wellicht een belletje plegen ipv een mailbericht.

Succes in ieder geval en sterkte bij het wachten.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac