Foutmelding No connect USB bij Marantz SR5007 reciever

Gestart door trulier, november 21, 2014, 16:14:48

Vorige topic - Volgende topic

trulier

Ik heb sinds 2 jaar een Marantz SR5007 reciever. Aangezien ik nu meer tijd heb, ben ik me in de (on)mogelijkheden aan het verdiepen. Ik wil graag al mijn CD omzetten in MP3 oid en vervolgens wegzetten op een externe HD. Deze wil ik dan via de USB aansluiting van de Marantz afspelen.
Het is me nu 1x gelukt via deze USB af te spelen. Nu geeft de reciever alleen nog maar aan No connect. Het gaat nog steeds om dezelfde USB. Deze heeft het fat 32 formaat. Fat 16 biedt ook geen soelaas. De gebruiksaanwijzing biedt ook geen oplossing.
Weet iemand een oplossing.

Japii

Heb ik ook wel eens met een usb stick de éen doet het wel de andere niet en waar dat aan licht......geen idee.

henkg

Gebruik je een 2 inch USB schijf, zonder externe voeding?
Misschien levert de SR niet voldoende stroom op de USB poort om de HD te laten starten/draaien.
Test eens met een USB stick, doet die het wel?
Misschien heb je een andere USB disk liggen (minder GB, gebruikt minder stroom).
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

trulier

Citaat van: henkg op november 24, 2014, 06:55:21
Gebruik je een 2 inch USB schijf, zonder externe voeding?
Misschien levert de SR niet voldoende stroom op de USB poort om de HD te laten starten/draaien.
Test eens met een USB stick, doet die het wel?
Misschien heb je een andere USB disk liggen (minder GB, gebruikt minder stroom).

Het is een 2 inch USB zonder externe voeding.
Met een kleinere USB (32 GB) doet hij het wel.
Ik wil graag mijn muziek vanuit 1 locatie (vandaar deze 1 TB) gebruiken.
Maar hoe ik dit dan moet oplossen? Geen idee.

svsound

Heb ook een SR5007. Mijn HD (format NTFS) zónder voeding werkt perfect en mét voeding (ook NTFS) geeft hij "no connect"....dus het voedingsverhaal gaat hier niet op zo te zien.
Beide schijven zijn tussen 300 Gb en 800 Gb groot en hebben dus hetzelfde formaat.

Weet dus ook niet waar die foutmelding mee te maken heeft....helaas.

somers

Beste Trulier , en evt ook anderen...

Tijdens het afspelen van muziek van mijn USB stick  kreeg ik ook plotseling deze mededeling met mijn usb sticks en ook met mijn telefoon. (Bij mij betreft het de 6008) Omdat het bij mij leek op vastlopen zoals bij een computer wou ik hem resetten. Nadat ik  5 minuten de spanning er geheel afgehaald heb (stekker eruit) werkte hij weer .. ..
groeten Arnold   

trulier

Citeerinmiddels uitgezet: heel veel keren, stroom eraf, geformateerd FAT32 en FAT16
Inmiddels wacht ik al sinds 2014. Nog steeds geen weergave via USB. Steeds melding: Please wait.....

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

trulier

Marvin

Gewoon een kleine pc of laptop gebruiken, werkt veel stabieler.